Wielopokoleniową publiczność przyciągają na festiwal liczne atrakcje – od możliwości spotkania najsłynniejszych polskich i zagranicznych twórców komiksowych, przez zakupy na stoiskach na największych targach komiksowych w Polsce, udział w warsztatach twórczych i zwiedzanie wystaw, po zabawę na festiwalowych imprezach.
W tym roku największy w Polsce festiwal komiksu, rozrywki elektronicznej i gier planszowych – po pandemicznych obostrzeniach – wraca na dobre do zapraszania gości zagranicznych. Bezsprzecznie największą gwiazdą wrześniowej imprezy będzie Kim Jung Gi – artysta podziwiany przez rzesze grafików na całym świecie, posiadający zagorzałych i lojalnych fanów w Korei, Japonii, Chinach, Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej. Jego talent, umiejętności i niezwykła pamięć, dzięki której potrafi narysować wszystko co zobaczy sprawiają, że często bierze udział w spotkaniach, podczas których rysuje na żywo bardzo skomplikowane i wielowątkowe ilustracje. Jest niezwykle precyzyjny, doskonale zna ludzką i zwierzęcą anatomię, którą konfrontuje z grafiką urządzeń i maszyn, dbając przy tym z zegarmistrzowską precyzją o detale. Tylko na Instagramie obserwuje jego poczynania ponad 1,5 miliona osób!
Na festiwalu będzie można również spotkać polskich autorów mieszkających na stałe w Belgii – Zbigniewa „Kasa” Kasprzaka i Grażynę „Grazę” Fołtyn-Kasprzak (Kas to rysownik m.in. komiksów „Yans”, „Halloween Blues” i „Shooting Star Marylin Monroe”, Graza jest uznaną kolorystką komiksową). Ich pobyt w Łodzi dopełni monograficzna wystawa prezentująca dorobek twórczy obojga artystów.
Publiczność festiwalu przyzwyczaiła się już do programu, który składa się z kilkunastu elementów. Nie inaczej będzie i w tym roku. Na publiczność czekać będą: spotkania z twórcami komiksu z całego świata; strefa autografów, gdzie autorzy rysują dedykacje w zakupionych albumach komiksowych; targi komiksowe, które cieszą się niezwykłą popularnością zarówno wśród wystawców jak i klientów – można tam kupić najnowsze komiksy z kraju i ze świata oraz znaleźć prawdziwe białe kruki wśród komiksów antykwarycznych; warsztaty praktyczne ze znanymi rysownikami i scenarzystami; wystawy, prelekcje, panele dyskusyjne, premiery, konkursy – w tym konkursy cosplay i gala rozdania nagród festiwalowych, podczas której przyznawane są Komiksusy i nagroda Humoris Causa im. Papcia Chmiela (autora „Tytusa, Romka i A’Tomka”).
Nowością będzie strefa literacka poświęcona twórczości J. R. R. Tolkiena ze specjalnym konkursem cosplay odnoszącym się do twórczości tego pisarza. Strefa i konkurs zostaną zorganizowane przez Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Jak co roku osobną strefę do dyspozycji będą mieli miłośnicy gier bez prądu, na której twórcy gier planszowych, karcianych i książkowych podzielą się tajnikami swojego warsztatu oraz pokażą w akcji tak lubiane produkcje, jak i prototypy przyszłych hitów.
Na płycie Atlas Areny na ponad 100 stanowiskach bezpłatnie i bez kolejek (za to z nadzieją na dobre rezultaty) będzie można zagrać w wielkie konsolowe hity, zarówno te dawne, z czasów świetności maszyn Nintendo i Segi, jak i te całkiem współczesne, gdy ton elektronicznej rozrywce nadają urządzenia z logo Sony i Microsoftu. Miłośników bezkrwawych konfrontacji siłowych z pewnością zainteresuje turniej kwalifikacyjny Mistrzostw Polski Bijatyk, tych zaś, którzy chcieliby odłożyć pada i zagrać całym ciałem, zapraszamy do strefy tanecznych gier ruchowych. Weteranów, którzy trzy dekady temu trwonili kieszonkowe w salonach arcade, ucieszą natomiast automaty zręcznościowe (do tych festiwalowych nie trzeba będzie jednak wrzucać monet!). Fani nowości, których jeszcze świat nie widział, będą mieli do dyspozycji stanowiska z prototypami produkcji zrealizowanych w ramach prestiżowego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.
Ci z naszych gości, którzy zamiast grać w gry, wolą o nich rozmawiać, otrzymają dwa dni spotkań z twórcami, dziennikarzami i badaczami. Wspólnie zastanowimy się m.in. czy realizując produkcje triple-A można pozostać niezależnym oraz czy prasa i książki wciąż nadają się do opisywania cyfrowych światów. Dowiemy się również, co jest dziś grane w polskim gamedevie i jak dołączyć do tego zacnego grona.
Bilety: 60 zł – karnet dwudniowy, 30 zł – ulgowy karnet dwudniowy, 40 zł – jednodniowy, 20 zł – ulgowy jednodniowy.
Więcej informacji o atrakcjach strefy komiksowej: https://komiksfestiwal.com/o-festiwalu/strefa-komiksu/