2000 zawodników, 42 dni zmagań i ponad 400 godzin esportowych emocji na najwyższym poziomie. Tak w skrócie można podsumować pierwszą edycję turniejuonline PolishEsportCup 2020 zorganizowanego przez markę ACTINA, portal Sport.pl i organizację esportowąPACT.

Do walki zapisało się aż 2000amatorów i półprofesjonalistów. Ich zmagania na serwerach przyciągnęły przed ekrany niemal 1,3 mln widzów, którzy mogli śledzić trzy rodzaje rozgrywek – Counter Strike: Global Offensive dla drużyn pięcioosobowych, drużyn dwuosobowych i pierwszy tak duży turniej kategorii “open” w VALORANT – najnowszej produkcji Riot Games. Łączny czas transmisji, które widzowie mogli śledzić na platformie Twitch i na Facebooku wyniósł aż 425 godzin.

PolishEsportCup 2020 rozpoczął się 27 kwietnia, a rozgrywki trwały od 11 maja do 7 czerwca.

Turniej przeprowadzono całkowicie w sieci z uwagi na okres dużego zagrożenia spowodowanego chorobą COVID-19 i był odpowiedzią na ograniczenia wprowadzone w związku z epidemią. Ogromne zainteresowanie – zarówno po stronie graczy, jak i widzów pokazuje, że tego typu inicjatywy są potrzebne i mogą stanowić doskonałą alternatywę dla tradycyjnych rozgrywek sportowych – komentuje Michał Miłkowski, Doradca Zarządu ds. Rozwoju Biznesu Komponentów i marki PC Actina w ACTION S.A.

Turniej, który skierowany był do amatorów zaskoczył pulą nagród. Dzięki partnerstwu silnych, rozpoznawalnych globalnych i lokalnych marek takich jak AMD, MSI, Sferis.pl oraz gram.pl, zawodnicy walczyli nie tylko o chwałę, ale i o nagrody o łącznej wartości ponad 50 tys. złotych. Zwycięzcy otrzymali również możliwość rozpoczęcia profesjonalnej kariery w akademii organizacji ACTINA PACT.

Mam nadzieję, że dla wielu młodych osób PolishEsportCup 2020 będzie nie tylko świetnym wspomnieniem, ale także początkiem kariery w esporcie. W Polsce jest bardzo wiele utalentowanych graczy. Liczę, że dzięki takim inicjatywom jak PolishEsportCup pomożemy im w drodze do sławy – dodaje Marcin Kurzawski, założyciel PACT.

O powodzeniu projektu świadczą liczby. W sieci pojawiło się ponad 600 postów i artykułów na temat turnieju. Same posty w mediach społecznościowych wygenerowały ponad 1,2 mln zasięgu, a materiały wideo opublikowane w sieci wyświetlono do tej pory aż 560 tys. razy.

źródło: materiały prasowe