Gracz GTA Online, zirytowany długością trwania ekranów ładowania, postanowił na własną rękę znaleźć rozwiązanie problemu.

Rockstar Games potwierdziło, że niedługo do oficjalnej wersji gry trafi rozwiązanie zaproponowane przez jednego z fanów GTA Online, dotyczące skrócenia czasów ładowania gry. Osoba ta za znalezienie sposobu na rozwikłanie problemu otrzyma nagrodę w wysokości $10.000.

Użytkownik Githuba, czyli hostingowy serwis internetowy przeznaczony dla projektów programistycznych wykorzystujących system kontroli wersji Git, kryjący się pod pseudonimem tostercx odkrył w jaki sposób rozwiązać problem długich ekranów ładowania w GTA Online. Sam będąc graczem tego tytułu, zdawał sobie sprawę jak irytujące mogą być loadingi, które w jego benchmarku trwały średnio od trzech, nawet do dziesięciu minut. Dzięki jego kilku zmianom, czas ten można skrócić… nawet o 70%.

tostercx odkrył kilka problemów powodujących, że czasy ładowania gry w trybie sieciowym trwały tak długo. W skrócie – głównym powodem był efekt „wąskiego gardła” pojedynczego rdzenia CPU podczas włączania GTA Online oraz problemy z analizą poszczególnych plików. Osoby chcące dowiedzieć się o szczegółach technicznych odsyłamy bezpośrednio do bloga. Co ciekawe, do rozwiązania odniosła się sama firma Rockstar Games, która napisała:

Po przeprowadzeniu własnego dochodzenia, możemy potwierdzić, że gracz tostercx faktycznie odkryty problem w kodzie związanym z czasem ładowania w wersji PC-owej, może zostać naprawiony. Rezultatem dochodzenia jest fakt, że niedługo zmiany zostaną wprowadzone w życie, wraz z najnowszą aktualizacją. 

Zgodnie z programem przyznawania grantów za pomoc w rozwiązywaniu problemów, Rockstar Games wypłaci tostercxowi $10.000. Zazwyczaj skupia się on na bezpieczeństwie związanym z połączeniem sieciowym, lecz w tym przypadku zrobiono wyjątek.