Eventy esportowe i gamingowe, to coś na co społeczność czekała bardzo długo, poprzez przerwę wywołaną pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami. Minione wydarzenie Displate Meet at Rift jest tego najlepszym dowodem i udowadnia że eventy warto organizować. Dlaczego? 

Displate Meet at Rift odbył się w dniach 19-21 sierpnia w łódzkim EC 1. Przez 3 dni, Hala Maszyn zamieniła się w prawdziwe multiwersum Riot Games dając do dyspozycji odwiedzającym mnóstwo atrakcji i aktywności. Wydarzenie dedykowane było zarówno miłośnikom tytułów Riot, jak i tym, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z gamingiem. Na gości czekały:

Dedykowane wybranym tytułom strefy free to play, na których do wygrania były nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów wydarzenia – Logitech G oraz POCO;  

Rozgrywki esportowe – faza finałowa ligi Baltic Playground. Najlepszym zespołem pierwszego sezonu Baltic Playgroud została drużyna Żółwie Błotne, która w wielkim finale rozgrzała publikę do czerwoności. Po przegraniu dwóch map większość widzów skazywało ich na porażkę, lecz zawodnicy zachowali stoicki spokój i ostatecznie okazali się lepsi od swoich przeciwników z Klubu R. Klubowicze odkuli się w niedzielę w finale drabinki przegranych, pokonując Young Prodigies wynikiem 3:1 i wraz z Żółwiami Błotnymi będą mogli walczyć o awans do wyższego szczebla rozgrywek w League of Legends. Transmisja rozgrywek była także dostępna w serwisie Twitch na kanale Nervariena, na której łącznie pojawiło się 236.000 unikalnych widzów (8.000 w szczytowym momencie), którzy wygenerowali blisko 710.000 wyświetleń transmisji na żywo. 

Konkurs cosplay, z pulą nagród wynoszącą 10 000 PLN. Zwyciężczynią plebiscytu została Mientowa, która przygotowała strój Inquisitor Kayle, drugie miejsce zajęła Heri prezentująca się  jako Vi z Arcane, a  na trzecim miejscu uplasowała się Shana Banana jako Riven. Serca internautów podbił Kanto w stroju Kindred zgarniając nagrodę publiczności. 

Strefa meet&greet, na której było można spotkać i porozmawiać ze znanymi twórcami internetowymi i streamerami, między innymi Nervarienem, Kubonem, Rybsonem, Arquelem czy zawodnikami AGO ROGUE. Przez wszystkie dni, przy strefie formowały się długie kolejki oczekujących, na small talk, zbicie piąteczki i zdjęcie z ulubionym twórcą. 

Strefa foodtrucków zorganizowana przez Street Food Polska, w której przez 3 dni festiwalu panowała przyjazna atmosfera w duchu nieformalnych spotkań i pogawędek w towarzystwie fantastycznego jedzenia. 

Wymienione wyżej atrakcje sprawiły, że bramy eventu w Hali Maszyn w EC 1 Łódź przekroczyło ponad 13 000 osób, które miały unikalną sposobność aby spotkać się w świecie realnym i podzielić się swoją pasją z innymi fanami świata gier Riot Games. Była to też świetna okazja dla osób, które chciały dopiero poznać ten świat i zapoznać się z gamingiem, a rodzicom, którzy przyszli ze swoimi pociechami dała możliwość zrozumieć pasję ich dzieci i zbudować platformę do wspólnej rozmowy. Warto dodać, że dzięki kampanii outdoorowej prowadzonej w największych miastach polski do Łodzi przybyli fani z różnych zakątków kraju. 

Displate Meet at Rift oprócz sporej liczby odwiedzających wygenerował także istotny szum komunikacyjny, zarówno przed wydarzeniem, jak i w trakcie jego trwania. Zapowiedzi oraz relacje z eventu pojawiły się ponad 150 razy w mediach lokalnych i ogólnopolskich, docierając do ponad 7,5 mln osób. Ponadto ciągła komunikacja w social mediach na kanałach dedykowanych festiwalowi, jak i na kanałach twórców stwarzała mnóstwo okazji, by zetknąć i zainteresować się wydarzeniem. Dzięki temu, oficjalny hashtag festiwalu #MeetatRift pojawił się w „trendach” na Twitterze. 

Festiwal gier komputerowych Displate Meet at Rift organizowany przez agencję gamingową GAM3RS_X udowodnił, że taki inicjatywy są potrzebne i są doceniane przez społeczność. 

Cieszymy się, że dzięki wysłuchaniu społeczności i bazowaniu na insightach udało się nam stworzyć wydarzenie odpowiadające na ich potrzeby, a tym samym platformę do rozmów zarówno między graczami, jak i firmami w ramach Meet at Rift Talks. To ogromny krok dla branży i oczywiście dla nas jako teamu tworzącego GAM3RS_X. – mówi Karolina Diakowska Managing Director GX.

Partnerem tytularnym wydarzenia została marka Displate producent unikatowych i ręcznie wykonywanych metalowych plakatów, zaprojektowanych w taki sposób, aby ukazywać nasze pasje. Głównym partnerem imprezy zostali Alior Bank wraz z Mastercard. Bank w swojej ofercie posiada “Konto dla gracza”, dzięki któremu można zdobywać aż 1380 Riot Points co miesiąc, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów prowadzenia konta. Patronami medialnymi eventu byli Radio ESKA, Polsat Games, Interia oraz CD-Action. Nad komunikacją i relacjami z mediami, a także obsługą influencerską czuwała agencja WE!RE Fantasy.