Epic wysłuchało graczy i wprowadza bardzo duże zmiany w mechanizmach rozgrywki.

Na pierwszy ogień poszedł „Syfon” i zmiany w zasobach. W aktualizacji 7.40, twórcy wprowadzili na próbę do zwykłych rozgrywek mechanizmy znane z turniejów. Po dogłębnej analizie danych, opinii graczy i zmian jakie zaszły w stylu gry większości użytkowników, deweloperzy stwierdzili, że kończą ten test wraz z wprowadzeniem aktualizacji 8.20. Jak sami twierdzą: „Uważamy, że wprowadzenie tych opcji spowodowało zbyt dużą koncentrację na agresywnej grze, pomniejszając udział innych strategii”
Z podstawowych trybów gry usunięto:

  • 50 zdrowia (lub osłony) po likwidacji, w zależności od posiadanego zdrowia.
  • 50/50/50 zasobów po likwidacji
  • Limit zasobów na poziomie 500/500/500
  • Prędkość zbierania zasobów zwiększona o 40%
  • W rywalizacji te mechaniki się sprawdzają, dlatego wszystkie te zmiany pozostają w nowym trybie Areny.

Wiele kontrowersji wywołał Kulojazd, a raczej używanie go w tzw. end game. Wprowadzono zmianę, że gracze nie będą już otrzymywać obrażeń po zderzeniu z nowym pojazdem. Twórcy również nie są zadowoleni ze sposobu używania Kulojazdów w ostatnich fazach rozgrywki. W nadchodzącej aktualizacji 8.30 pociski będą penetrować szklane części pojazdu. Części wykonane z innych materiałów pozostaną kuloodporne.

Nowy update wprowadza drobne zmiany w działaniu karabinu piechoty. Zmieniono typ broni na „hitscan”. Co to dokładnie oznacza? Karabin nie wystrzeliwuje już pocisków jak snajperka, a działa podobnie do innych karabinów szturmowych. Zmniejszono też bazowe obrażenia z 45/42 do 42/40. Ważnym jest też to, że pociski opuszczające lufę karabinu piechoty tracą moc wraz z odległością, tak samo jak w przypadkach innych, istniejących już karabinów szturmowych.

Pułapka z zatrutymi strzałkami to nowość! Jak każdy inny „trap” będzie dostępna w wariancie niepospolitym, a znajdziecie ją w świecie gry luzem. Cele trafione strzałkami otrzymują stopniowe obrażenia, zmniejszając zdrowie i nie wpływając na stan osłony. Ukłucie zatrutą strzałką będzie bardzo bolesne, wyemituje ona 8 impulsów w ciągu 7 sekund – każdy po 10 pkt. obrażeń. Kolejne trafienia naliczają czas trwania efektu od początku, lecz ilość obrażeń pozostaje niezmienna. Pułapkę można aktywować z odległości do 3 kratek siatki, a zatrute strzałki będą sięgać 3 kratek siatki w poziomie lub 4 w pionie.

Zmian doczekała się również piracka armata. W końcu dostosowano model kolizji tak, by zawsze można było do niej wsiąść bez potrzeby zmiany jej umiejscowienia. Ułatwiono wejście do armaty poprzez przesunięcie położenia komunikatu o możliwości zajęcia miejsca. Zwiększono też promień wybuchu kul armatnich i wystrzelonych graczy z 200 do 250 jednostek. Zmniejszeniu uległa siła odrzutu przy wystrzeliwaniu kul armatnich podczas jazdy lub wystrzeliwania innego gracza.

Ostatnia, drobna zmiana dotyczy mapy zakopanego skarbu. Od teraz wskaźnik skarbu jest przypisany do gracza i emanuje z obszaru mapy skarbu w celu poprawy widoczności. Wskaźnik pulsuje co 3 sekundy, dopóki jesteście wyposażeni w przedmiot jakim jest mapa.

Wraz z aktualizacją 8.20 do świata gry zawitały nowe przekąski!
Banany przywracają 5 punktów zdrowia od razu po zjedzeniu i znajdziecie je na obszarach tropikalnych. Kokosy zbierzecie uszkadzając drzewa palmowe, które znajdziecie na obszarach pustynnych i tropikalnych. Po zjedzeniu przywrócą wam 5 punktów zdrowia lub osłony (jeśli wasz poziom zdrowia jest maksymalny). Papryka to ostatnia przekąska i znajdziecie ją tylko i wyłącznie na obszarze pustynnym. Po zjedzeniu papryki natychmiast otrzymacie 5 punktów zdrowia, a wasza prędkość ruchu zwiększy się o 20% na 10 sekund!

Oczywiście nie zapomniano o poprawkach błędów. Zniknął błąd sprawiający, że Czepiaki przyczepione do innego gracza, raniły pozostałych uczestników rozgrywki przez ściany. Naprawiono też błąd uniemożliwiający wyświetlenie liczby aktywatorów lotni w stosie. Poprawiono działanie balonów – po wejściu do pojazdu nie usłyszycie już dźwięku wypuszczania balonów, jeśli gracz nie ma ich na sobie. Sznurek balonu już nie pozostaje na plecach po zużyciu wszystkich balonów w stosie. Naprawiono błędy pirackiej armaty, gdzie gracze wylatywali z niej w niespodziewanym kierunku. Wejście do armaty w pobliżu innych obiektów jest już możliwe, a sama opcja dokładnego celowania na boki została poprawiona.

Skupiliśmy się na najważniejszych zmianach jakie wprowadza ta aktualizacja, jeśli jesteście ciekawi wszystkich nowości, to znajdziecie je tutaj.