Dzisiaj ogłoszono powstanie Ekstraklasa Games – największego turnieju FIFA 19 w Polsce. Ekstraklasa dołączyła do grona lig, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe, a w przypadku naszego kraju wszystko rozpocznie się 5 marca.

Ekstraklasa Games ma status ligi partnerskiej EA Sports, co oznacza, że tylko poprzez ten turniej będzie można zdobywać punkty do FIFA 19 Global Series. Stamtąd natomiast można już awansować na FIFA eWorld Cup 2019. W rozgrywkach nie ma znaczenia czy jesteś amatorem, czy profesjonalistą – są one utworzone dla wszystkich. Ekstraklasa Games daje możliwość występu w barwach ulubionego klubu, a najlepszym otworzy drogę do profesjonalnej przygody z grą.

Rejestracja do rozgrywek odbywa się przez oficjalną stronę – EkstraklasaGames.org. Kwalifikacje, które odbędą się w dniach od 5 do 21 marca, obejmą aż 32 turnieje. Kibice szesnastu zespołów Ekstraklasy mają możliwość gry na dwóch konsolach: PlayStation 4 oraz Xbox One. Kwalifikacje przebiegną w systemie play-off, a jedynym warunkiem występu jest skończenie 16 lat. Następnie od 30 marca zwycięzcy będą mierzyć się w fazie ligowej. Każda drużyna będzie miała czterech reprezentantów – dwóch na PlayStation i dwóch na Xbox One. Po rozegraniu 30 meczów w trybie 1 vs 1 FIFA Ultimate Team, osiem najlepszych formacji awansuje do Wielkiego Finału. 26 maja poznamy natomiast mistrza Ekstraklasa Games. Transmisje z fazy ligowej i Wielkiego Finału zostaną zrealizowane w Polsat Games.

Struktura rozgrywek Ekstraklasa Games:

Materiały Prasowe Ekstraklasa Games

W projekt zaangażowani są partnerzy dobrze znający środowisko esportowe. Strategicznym partnerem medialnym jest Polsat Games, a organizatorzy współpracują również z Electronic Arts, czyli wydawcą gry. Za koordynację turnieju odpowiedzialne będzie ESL Polska. Nad całością czuwa agencja marketingu sportowego Lagardere Sports.

Oficjalny film promujący Ekstraklasa Games:

Na temat projektu wypowiedziały się osoby zaangażowane w całość:

Ekstraklasa chce być obecna w różnych społecznościach i poszukuje nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą promować polską ligę. Dostrzegamy, że esport to rzeczywistość, która już nie tylko dynamicznie się rozwija, ale która stała się ważną częścią życia młodych ludzi. Podczas dwóch dotychczasowych edycji turnieju EA SPORTS FIFA Ekstraklasa Cup, zainteresowanie projektem przekroczyło nasze oczekiwania, zarówno ze strony kibiców, jak i potencjalnych sponsorów. Organizacja turnieju dla wszystkich graczy jest więc dla nas krokiem oczywistym, a wręcz koniecznym

Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

kstraklasa jako kolejna liga piłkarska dołącza do ekskluzywnego grona oficjalnych lig partnerskich EA SPORTS. Jest to dla nas strategiczny projekt, który pozwoli wejść polskiej scenie FIFA na jeszcze wyższy poziom. Cieszy nas zaangażowanie samej Ekstraklasy jak i wszystkich klubów oraz fakt, iż dostrzegają one potencjał esportu w Polsce. Jest to również świetna informacja dla polskich graczy FIFA. Dzięki temu turniejowi mogą oni dołączyć do oficjalnej klubowej rywalizacji i walczyć o punkty, które w konsekwencji mogą umożliwić im awans na tegoroczne globalne finały FIFA eWorld Cup 2019™

Konrad Wójciński, Marketing & Communications Manger w Electronic Arts Polska

Cieszymy się, że Ekstraklasa dostrzega potencjał esportu i „wchodzi do gry” ze wsparciem medialnym Polsat Games. Możliwość obejrzenia rywalizacji najlepszych graczy FIFA 19 w TV to nie tylko świetna wiadomość dla graczy, ale także dla fanów piłki nożnej. Mamy jednocześnie nadzieję, że Ekstraklasa Games to dopiero początek wspólnej historii sportu tradycyjnego i elektronicznego w Polsce i podobne projekty już na stałe wejdą do kalendarza esportowych imprez

Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games

Rejestracja i więcej informacji o turnieju znajdziecie pod tym linkiem.