Actina oraz PACT działają ze sobą od dawna. Postanowiliśmy porozmawiać z Marcinem „padre” Kurzawskim, który opowiedział nam o tej współpracy.

Gdy podpisaliście jako PACT umowę z Actiną, co stało się Waszym wspólnym celem?

Od samego początku dla obu marek wiadome było, iż nie będzie to zwykła współpraca w środowisku esportu. Standardowe działania, jak obecność logo Actiny na koszulkach meczowych drużyn PACT, czy promocja firmy i jej produktów na kanałach social media organizacji i zawodników, to zaledwie wierzchołek góry lodowej zaplanowanych aktywności. Kierunkiem obu tworów była szeroka i symbiotyczna współpraca mająca na celu wprowadzenie Actiny na szerokie wody gamingu i esportu. Współpracę rozpoczęliśmy od opracowania krótko i długofalowej strategii marketingowej obejmującej wiele obszarów aktywności, w tym, m.in. współprace partnerskie, wspólne budowanie i testowanie komputerów dedykowanych dla graczy, czyli Actina by PACT, programy wspierające oddolne inicjatywy esportowe, czyli #wspieramylany, a także działanie z czołowymi wydarzeniami i rozgrywkami w Polsce oraz poza nią. Dodatkowo cały czas pracujemy nad tym, aby PACT i Actina pojawiały się na największych stoiskach targowych.

2018 rok był dla Was chyba sezonem, w którym się poznawaliście i krok po kroku staraliście wchodzić coraz wyżej.

Zeszły rok minął na wdrożeniu dużej części z zaplanowanych założeń, począwszy od budowy pierwszej serii komputerów Actina by PACT, której cały proces przebiegał przy współpracy inżynierów Actina i zawodowych graczy naszej organizacji. Premiera tego produktu odbyła się podczas największych targów gier w Polsce, czyli Poznań Game Arena 2018. Jednostki Actina PACT można było przetestować na wielu stoiskach, gdzie spotkały się z bardzo przychylnymi opiniami odwiedzających. W tym samym czasie ekipa Actina PACT, pokonując drużynę AGO Esports (obecnie x-kom AGO) w półfinałach ESL Mistrzostw Polski, zdobyła srebrny medal na wspomnianych, jednych z najważniejszych zmagań na rodzimej scenie.

Trzeci kwartał 2018 roku okazał się ogromnym sukcesem sprzedażowym. Actina już w listopadzie uzyskała status najlepiej sprzedającej się marki na największej platformie sprzedażowej w Polsce. Z końcem roku oba przedsiębiorstwa doszły do wniosku, że chcą jeszcze bardziej zacisnąć współpracę. Efekt – w styczniu 2019 roku Actina została partnerem tytularnym PACT.

Jak zatem oceniasz 2019 rok, w którym PACT pierwszy raz w historii uzyskał tak duże wsparcie od marki, która z dnia na dzień budowała swoją pozycję na rynku?

Ten rok to czas wielu wdrożeń i zintensyfikowanej pracy dla wspólnego zespołu obu marek. Uruchomiliśmy kluczowy dla nas program, o którym również wspominałem wcześniej. Mowa o #wspieramylany, który pomaga oddolnym i lokalnym inicjatywom esportowym, dając szansę na ich rozwój. Na przestrzeni minionych miesięcy zorganizowaliśmy blisko 40 imprez w różnych miastach w Polsce. Inicjatywa została przyjęta bardzo przychylnie przez środowiska, a efekty i skala przerosły wszelkie nasze oczekiwania. Otrzymujemy już zapytania na pierwszy kwartał 2020. Jest to dla nas kluczowy projekt w strategii rozwoju esportu w rodzimym kraju. Naszym celem jest zostać ambasadorem technologicznym esportu w Polsce, stąd tyle działań na różnych frontach w tej kategorii.

Myślę, że warto w tej rozmowie poruszyć temat żeńskiego esportu. Actina razem z PACT także chciała mu pomóc i chyba jej się udało.

W świetle promocji sportu elektronicznego i to kobiecej wersji, Actina PACT nawiązał współpracę z Project Saiprah, który jest inkubatorem dla nowopowstałych żeńskich drużyn. Poza tym, cykl turniejów #PACTit CHALLENGE został ukierunkowany na kobiecą scenę i dlatego od trzeciej edycji dodaliśmy w nazwie dopisek – LADIES. Podczas tegorocznego PGA zrobiliśmy wydarzenie, którego pula nagród wyniosła rekordowe 10 tysięcy złotych, a udział w nim wzięły wszystkie najlepsze polskie formacje złożone z kobiet.

Zwróciłem też uwagę na to, że Actina na dużej ilości wydarzeń była partnerem technologicznym.

Tak, to prawda. Actina była na głównym stoisku ESL podczas Intel Extreme Masters Katowice i pojawiła się jako jeden z dwóch głównych partnerów na Poznań Game Arena, gdzie kto tylko chciał, mógł usiąść i przetestować nasze komputery.

Dodatkowo wiele dla mnie i całej Actiny znaczy bliska współpraca z organizatorami dwóch sporych międzynarodowych turniejów w Polsce, czyli GG League i Games Clash Masters. Jednostki produkowane przez Actinę zapewniały w ramach nich najwyższy komfort rywalizacji zawodnikom z całej Europy, zarówno w eliminacjach, jak i głównych zmaganiach.

Apropo GG League, to pragnę jeszcze wspomnieć, że dzięki Actinie w naszym gaming housie odbyła się transmisja z ostatecznych europejskich kwalifikacji do ich LAN-a. Wszyscy bawiliśmy się świetnie i bardzo dobrze wspominamy tamten weekend.

Actina pojawiła się nawet na największym polskim obiekcie sportowym – PGE Narodowym, na którym rozgrywany był Meet Point. To tylko pokazuje, że dla tej firmy nie ma limitów i chce ona pomagać tak dużej ilości inicjatyw, jak tylko może.

Mówiłeś o streamie z eliminacji do GG League, więc od razu na myśl przyszedł mi projekt KXN Studio. Actina również miała w jego rozwoju swój udział.

Tak, zgadza się. Razem z Actiną stwierdziliśmy, że to dobry moment, żeby wspomóc taki pomysł. KXN Studio transmitował masę internetowych oraz LAN-owych zmagań. Wiedzieliśmy, że z Actiną będzie im o wiele łatwiej osiągać sukcesy w tej dziedzinie. Co więcej… z biegiem czasu w wyniku współpracy powstał komputer dla streamerów – Actina Streamer by KXN Studio.

Krótko mówiąc – Actina rośnie w siłę.

Dokładnie! Wspieramy komentatorów, turnieje, gamingowe imprezy, a nawet bar esportowy w Warszawie – konkretniej New Meta Bar. Chcemy pokazać, że wspólnymi siłami z wieloma markami zajdziemy naprawdę wysoko.

Wymieniliśmy już wiele inwestycji Actiny, ale chyba tą główną jest pomoc dywizjom PACTU. Z perspektywy czasu uważasz, że faktycznie pomogła ona Twoim graczom wejść na wyższy poziom?

Ta współpraca dała nam środki na rozwój organizacji oraz poszczególnych drużyn. Actina zapewniła zawodnikom sprzęt najwyższej klasy i od razu widzieliśmy, że chłopaki korzystają z tego, jak tylko mogą. Pojawiały się fajne wyniki w internecie. Przeszliśmy przecież otwarte kwalifikacje do Cross Border Esport 2018, na którym ostatecznie dotarliśmy aż do ćwierćfinału. Warto podkreślić, że wyjazd do Danii był naszą pierwszą międzynarodową przygodą. Później na początku 2019 roku wybraliśmy się do Finlandii na Lantrek, gdzie zgarnęliśmy złoto.

Ważnymi zawodami były też finały AGA w Pradze, na które dostaliśmy się prezentując solidny poziom w kilku splitach online. Koniec końców wydarzenie w Czechach skończyliśmy jako wicemistrzowie.

W moim sercu natomiast pozostaje droga, jaką przebyliśmy, żeby wystąpić w minionej edycji ESEA MDL. Najpierw musieliśmy zająć wysoką pozycję w niższej lidze – ESEA Advanced, aby zagrać w jej play-offach, z których najlepszy zespół dostawał się do przedsionka ESL Pro League. Dokonaliśmy tego. Zwyciężyliśmy cały turniej pokonując w finale jedną z najlepszych duńskich ekip, która aktualnie nosi barwy MAD Lions.

W Polsce także pokazywaliśmy, że potrafimy grać. Srebrny medal wywalczony w ramach letniej edycji ESL Mistrzostw Polski 2018 jest tego najlepszym przykładem. Kilka tygodni temu unieśliśmy też pierwszy puchar na naszej ziemi podczas finałów Polskiej Ligi Esportowej, które w kwestii technologicznej wspierała Actina.

Większy budżet pozwolił Wam też wejść w różne inne tytuły, jak między innymi League of Legends i Rainbow Six Siege.

Zawsze chciałem, żeby PACT pokazywał się w kilku grach, a nie tylko CS:GO. Można powiedzieć, że Actina spełniła moje marzenie. Posiadaliśmy w przeszłości jedną z najbardziej rozpoznawalnych dywizji LoLa, która grała w finałach Ultraligi rozgrywanych w studio Polsatu. Mieliśmy też chłopaków z Rainbow Six Siege, którzy jako PACT zdobyli mistrzostwo Polski. Zatrudniliśmy jeszcze 8. najlepszą formację świata w ZULA, która regularnie zajmuje wysokie miejsca w ZULA Pro League i awansowała na Mistrzostwa Świata.

Nie mogę też zapomnieć o świeżej inwestycji – mianowicie dywizji Rocket League. To dla mnie interesujący tytuł, a drużyna, którą przygarnąłem zrobiła na mnie miłe wrażenie podczas negocjacji. Parę tygodni po ogłoszeniu tego składu, zgarnął on brązowy medal na Rocketmania by Actina podczas tegorocznego PGA.

Przejdźmy jeszcze do tematu Actina House. Dzięki Actinie, PACT w końcu miał swój dom, w którym mógł się przygotowywać pod różne rozgrywki i w którym trenowały też składy z innych klubów.

To była jedna z kluczowych decyzji, które podjęliśmy odkąd działamy razem z Actiną. Urochomiliśmy własny gaming house. Jest to dom treningowy położony na warszawskim Wawrze w dzielnicy domów jednorodzinnych, w którym zawodnicy mogą szkolić i rozwijać swoje umiejętności w komfortowych warunkach i na najlepszym sprzęcie. Actina House służy też innym programom, w tym wspierającym żeńską scenę. Miejsce to odwiedziło w tym roku już wiele czołowych ekip. Gościliśmy Virtus.pro, Illuminar Gaming i Izako Boars. Warto też zaznaczyć, że to miejsce służy również do rozwoju młodych graczy, a kobiece drużyny mogą z niego korzystać za darmo.

Zbliżając się do końca naszej rozmowy, chciałbym żebyś jeszcze opowiedział trochę o Actina by PACT 2.

Nowy model komputera nie powstałby, gdyby nie fakt, że współpraca między PACT a Actiną faktycznie owocuje. Poparta jest faktami, setkami zdjęć, artykułów oraz serdecznych wpisów. Pozostaje nam podziękować ludziom, którzy kibicują i trzymają kciuki za naszą przyszłość. Moją organizację i Actinę łączy chęć wspierania polskiego esportu. Chcemy, żeby gracze mogli korzystać z najlepszego sprzętu. Komputer Actina by PACT 2 trafił już do sprzedaży i wierzę, że masa osób grając na nim osiągnie wymarzony sukces.

Co planujecie dalej?

Chcemy działać. PACT i Actina są gotowi na kolejny rok zmagań, imprez gamingowych i esportowych. Mam ogromną nadzieję, że w następnym sezonie moje dywizje odwiedzą masę prestiżowych zmagań, a Actina dalej będzie wspierała różne ciekawe inicjatywy.