Platforma Esports Charts stworzyła zestawienie najpopularniejszych wydarzeń esportowych minionego roku. League of Legends wciąż na szczycie, a za nim… gry mobilne.

Wczoraj pisaliśmy o tym, że Intel Extreme Masters Katowice 2020 jako jedyny turniej CS:GO w minionym roku zgromadził przed odbiornikami ponad milion widzów. Z kolei dziś przedstawiamy Wam zestawienie stworzone przez platformę Esports Charts, w którym przedstawiono najpopularniejsze wydarzenia esportowe w ostatnich dwunastu miesiącach.

Niekwestionowanym królem wciąż pozostają Mistrzostwa Świata w League of Legends, które znalazły się na pierwszym miejscu w każdej z możliwych kategorii. Worldsy 2020 w najlepszym momencie przyciągnęły 3.882.252 widzów, a średnio rozgrywki oglądało 1.110.000 osób, które wygenerowały prawie 140.000.000 obejrzanych godzin. League of Legends zajęło topowe miejsca również w kategoriach „turnieje z największą liczbą obejrzanych godzin”, gdzie drugie miejsce zajęło LCK Spring, trzecie LCK Summer zaś trzecie LEC Summer. Na ostatniej pozycji z tej kategorii pojawiło się PUBG Mobile World League 2020 East.

W kategorii „najwięcej widzów w jednym momencie” wydarzyły się ciekawe rzeczy, wszak dwa pozostałe miejsca na podium zajęła kolejna gra mobilna – Free Fire z turniejem Continental Series 2020 w regionach azjatyckim i Ameryki Łacińskiej, które przyciągnęły kolejno 2.566.046 i 1.718.508 widzów w szczycie. Zaraz za podium uplasowało się Mobile Legends Professional League Indonesia z 1.387.047 widzami. Te kolosalne liczby świadczą o gwałtownym wzroście popularności gier mobilnych w ostatnich latach.

Counter-Strike: Global Offensive mimo, że jest topowym tytułem esportowym w Europie, pojawił się tylko w jednej kategorii. ESL Pro League okazało się być trzecią najpopularniejszą ligą na świecie, zestawiając je ze sobą pod względem obejrzanych godzin. Pierwsze miejsce zajęły zmagania w League of Legends w regionie koreańskim, na drugim miejscu pojawiła się profesjonalna liga Mobile Legends. Co ciekawe, EPL znalazł się wyżej niż LEC oraz LCS, lecz może być to spowodowane faktem, że wyniki oglądalności z wszystkich regionów w przypadku EPL-a zostały zsumowane.

Ciekawostką może być to, że w powyższych zestawieniach próżno szukać rozgrywek Doty 2, Overwatcha czy Call of Duty. Wszystkie gry posiadają rozbudowaną strukturę esportową, a mimo to nie zdołały pobić np. gier mobilnych. Na końcu warto nadmienić, że wszystkie dane zawierają widzów ze wszystkich regionów, w tym z Chin.