FACEIT wytacza ciężkie działa w walce z toksycznymi graczami. Wiadomości tekstowe będą analizowane przez sztuczną inteligencję.

Minerva – w mitologii rzymskiej pierwotnie bogini sztuki i rzemiosła, ale także bogini mądrości, nauki i literatury. Utożsamiano ją z grecką Ateną, którą również często przedstawiano w zbroi i hełmie. Jej atrybutem była sowa, będąca alegorią jej mądrości. Dlaczego o tym piszę? Bo właśnie tak nazwano algorytm sztucznej inteligencji, który walczyć będzie z nieodpowiednimi słowami pisanymi na czacie przez toksycznych graczy.

Jest to pierwszy taki algorytm w esporcie, który analizując poszczególne wpisy uczył się maszynowo jak krytycznie oddzielać odpowiednie wiadomości od tych, które zasługują na ukaranie. Minerva w ciągu kilku sekund potrafi poinformować toksycznego gracza o nieprawidłowym zachowaniu i grożących mu konsekwencjach.

Algorytm przeszedł już pierwszą fazę testów i skutki są bardzo ciekawe. W samym tylko sierpniu Minerva przeanalizowała około 200.000.000 wiadomości, z czego 7.000.000 z nich uznała za toksyczne. Zaowocowało to 90.000 upomnień oraz 20.000 graczy doczekało się permanentnego bana. Aby polepszyć działanie całego systemu oraz uniknąć zakładania nowych kont przez tych samych graczy, FACEIT wymusił weryfikację konta przez wiadomość SMS, przez co raz zbanowana osoba nie będzie w stanie stworzyć nowego konta na ten sam numer telefonu.

Według włodarzy platformy FACEIT, toksyczność w czasie testów spadła o przeszło 20%, z powodu strachu przed natychmiastową karą. Nie ma więc wątpliwości, że algorytm działa i robi swoje, więc czekamy na kolejne efekty oraz… algorytm czatu głosowego?