W ramach szeroko zakrojonej walki ze smurfingiem, Valve, twórcy gry Dota 2, wprowadzili zakaz dla profesjonalnych graczy, zmuszając ich do zmagania się z wydłużonym czasem dobierania graczy. Smurfing, kontrowersyjna praktyka polegająca na tworzeniu alternatywnych kont przez graczy z wysokim wskaźnikiem MMR w celu sztucznego manipulowania ich rankingiem, od dawna jest cierniem w boku społeczności Dota 2. W zeszłym roku Valve zainicjowało rozprawę, która doprowadziła do zbanowania około 90 000 kont, ale reperkusje dla profesjonalnych graczy wzbudziły obawy społeczności.

Profesjonaliści mocno dotknięci polityką Valve

Profesjonaliści Dota 2, uważani za jednych z najwyżej ocenianych graczy w grze, stoją w obliczu surowych środków Valve przeciwko smurfingowi. System dobierania graczy, zaprojektowany do łączenia w pary graczy o podobnym poziomie umiejętności, nieumyślnie doprowadził do wydłużenia czasu oczekiwania profesjonalistów próbujących znaleźć mecze poza oficjalnymi turniejami i sesjami treningowymi drużyn. Według doniesień, niektórzy gracze czekali ponad godzinę, aby zapewnić sobie swobodną grę, co rodzi pytania o możliwość grania w wolnym czasie.

Problemy profesjonalnych graczy

Melchior „Seleri” Hillenkamp, kapitan Gaiman Gladiator, zabrał głos na Twitterze, aby wyrazić obawy wielu profesjonalistów Dota 2. Zakwestionował on możliwość wspólnej gry poza meczami turniejowymi i treningami drużynowymi, podkreślając frustrację, z jaką borykają się profesjonalni gracze w poszukiwaniu gier niekonkurencyjnych. Według byłego gracza OG i dwukrotnego zwycięzcy TI Anathana „ana” Phama, który poruszył tę kwestię w grudniu, walka jest widoczna nawet w nierankingowym dobieraniu graczy.

Smerfne konta pod lupą

Walka ze smurfingiem wykracza poza problemy z dobieraniem graczy, a Valve celuje również w konta smerfów profesjonalnych graczy. Znani gracze, tacy jak Artour „Arteezy” Babaev, już odczuli konsekwencje, a konta smerfów, niektóre gromadzące tysiące godzin gry, stanęły w obliczu młotka banującego. Ryzyko bana VAC na ich głównych kontach wisi nad tymi, którzy uciekają się do tworzenia lub udostępniania kont smerfów, aby cieszyć się swobodnymi grami ze znajomymi lub grać solo.

Incydent z banem VAC StingeR'a

Surowość stanowiska Valve wobec smurfingu stała się oczywista w przypadku Stevena „StingeR” Vargasa. Podczas meczu z Thunder Awaken w południowoamerykańskich kwalifikacjach do DreamLeague Season 22, StingeR został ukarany banem VAC, co podkreśla podejście Valve bez tolerancji. Incydent ten służy jako wyraźne przypomnienie profesjonalnym graczom o konsekwencjach angażowania się w praktyki smurfingu, nawet w mniej formalnych warunkach.

Nadzieja na rozwiązanie

Podczas gdy rozprawienie się Valve ze smurfingiem jest godne pochwały za utrzymanie integralności gry, trudna sytuacja profesjonalnych graczy szukających swobodnych gier poza systemem turniejowym pozostaje niepokojąca. Społeczność zwraca się do Valve z nadzieją na znalezienie rozwiązania, które pozwoli profesjonalistom Dota 2 cieszyć się grą bez narażania uczciwości systemu dobierania graczy.