Dziś na serwery testowe wpłynęła aktualizacja sygnowana numerem 1.36.0.3-rc1. Są to kolejne zmiany pistoletów zapowiedziane przez Valve już jakiś czas temu. Co zrobili tym razem?

  • Glock

Zacznijmy od zmian glocka, które są niewątpliwym polepszeniem dla tego pistoletu. Wcześniej glock wynagradzał pozycjonowanie się na blisko i choć troszkę dłuższy dystans prowadził do redukcji obrażeń. Valve postanowiło jeszcze bardziej pogłębić ten efekt, prawdopodobnie ze względu na nowe P250, lecz o tym za chwilę. Glock od wprowadzenia tej aktualizacji będzie celniejszy podczas poruszania się, będzie zadawał więcej obrażeń z bliska, które będą drastycznie spadać wraz ze wzrostem odległości od przeciwnika.

@SlothSquadron

Zacznijmy od tego, że podstawowe obrażenia tego pistoletu zostały zwiększone z 28 do 30. Natomiast z wykresu wynika, że nowym glockiem możemy zastrzelić przeciwnika bez hełmu jedną „pestką” z odległości 561 jednostek, wcześniej było to 538. Jeżeli oponent będzie opancerzony to będą potrzebne zawsze dwa strzały w głowę, tak jak to było wcześniej. Jednakże tym razem zestrzelimy go „two-tapem” z 371 jednostek, a nie z 244 jak to było wcześniej.

  • P250

Przejdźmy do najtańszej alternatywy podstawowych pistoletów, czyli do tzw. „petki”. Ciężko stwierdzić, czy zmiany są na plus, czy na minus. Zdecydowanie zmienią styl gry, który trzeba będzie przyjąć kupując P250. Tej broni Valve również zwiększył podstawowe obrażenia, jednak zredukował penetrację pancerza. Broń za $300 będzie również o wiele bardziej celna na długie dystanse, lecz mniej podczas poruszania się. Spójrzmy na wykres.

@SlothSquadron

Pierwsze co się rzuca w oczy, to fakt, że P250 nie jest już w stanie jednym strzałem wyeliminować przeciwnika w hełmie. Nawet z bardzo bliska będą potrzebne dwa strzały. Jeżeli chodzi o strzał w głowę nieopancerzonego oponenta to poprzednio wystarczył jeden z odległości maksymalnej 1035 jednostek. Nowym P250 będzie można tego dokonać z 1987 jednostek (dla porównania, stojący model ma 72 jednostki). To oznacza, że terrorysta z P250 będzie mógł śmiało mierzyć się antyterrorystą z USP-S.

  • Co to oznacza?

Na pewno odczuwalne będzie zmniejszenie obrażeń glocka na długie dystanse. Podstawowy pistolet terrorystów już dawał średnie efekty przy strzelaniu się na daleko, teraz zabicie wroga będzie jeszcze trudniejsze. Dlatego ktoś z drużyny powinien wyekwipować się w P250. Wprawdzie pozbawi się wtedy możliwości zakupu kamizelki, lecz dodatkowo może się wyekwipować w granaty. Dzięki temu taka osoba będzie mogła wchodzić w pojedynki z antyterrorystami broniącymi bombsite'y na dalsze odległości. Do tej pory mogliśmy zauważyć, że niektórzy profesjonalni gracze zakupowali w tym celu Desert Eagle. Teraz z pewnością to się zmieni.

Pozostała jeszcze jedna kwestia. Zmniejszono efekt tzw. aimpunch. Jest to odrzut kamery gracza podczas gdy zostaje on trafiony i nie posiada kamizelki. Właśnie przez to większość pojedynków wygrywała osoba opancerzona – po prostu mogła kontrolować swoje strzały. Jeżeli zmiany z serwera testowego staną się oficjalnymi to takie starcia staną się o wiele bardziej wyrównane.