Valve przed chwilą ogłosiło drastyczne zmiany w systemie Majora. Anulowane zostały wcześniejsze zaproszenia, które zostaną rozdane na podstawie regionalnego rankingu.

Jak twierdzi samo Valve, zmiany zostały podyktowane ponad roczną przerwą między Majorami, więc jako organizatorzy, chcą się upewnić, że w Rio de Janeiro pojawią się najlepsze światowe ekipy. Przypomnijmy, że ESL One: Rio zostało przesunięte na listopad, a zespoły będą walczyć o $2.000.000.

W związku z tym, wszystkie drużyny, które wywalczyły sobie status legendy podczas StarLadder Major Berlin 2019, tracą ten przywilej. Wszyscy uczestnicy będą musieli sobie wywalczyć slota za pomocą regionalnych rankingów (RMR – Regional Major Ranking). Składy walczące w turniejach RMR będą zdobywać punkty, w zależności od końcowej pozycji w tych zawodach. Więcej informacji na temat tych wydarzeń otrzymamy wkrótce, lecz w tym momencie wiemy, że pierwsze odbędzie się w maju, a drugie najprawdopodobniej jesienią. Valve nie wyklucza możliwości nadania statusu RMR już zapowiedzianym rozgrywkom.

Do turnieju ESL One Rio zostaną zaproszone dwadzieścia cztery drużyny, z sześciu różnych regionów. Osiem z nich otrzyma status Legend, kolejne osiem Challenger oraz osiem Contender. Z każdego regionu będzie ograniczona ilość miejsc na dany status i wygląda to następująco:

  • Legends – (3 drużyny z Europy, 2 drużyny z regionu CIS, 3 drużyny z Ameryki)
  • Challengers – (5 drużyn z Europy, 1 drużyna z regionu CIS, 2 drużyny z Ameryki)
  • Contenders – (2 drużyny z Europy, 2 drużyny z regionu CIS, 1 drużyna z Ameryki, 1 drużyna z Ameryki Płd., 1 drużyna z Azji, 1 drużyna Oceanii)
  • Łącznie – (10 drużyn z Europy, 5 drużyn z regionu CIS, 6 drużyn z Ameryki, 3 reszta świata)

Pierwszy turniej z walką o punkty zostanie zorganizowany przez firmę ESL. Wszystkie drużyny posiadające miejsce w Majorze lub Minorach, mogą być pewne zaproszenia do rozgrywek w swoim regionie. Zespoły, które zdobyły status Legend lub Challengerów na poprzednim Majorze, dostaną pewną pulę punktów na start.