Do sieci trafiły informacje, które jasno wskazują, że trwają prace nad oficjalną wersją Tuscana. Jednym z ich uczestników jest prawowity twórca mapy z czasów Counter-Strike'a 1.6.

Tuscan za czasów Counter-Strike'a 1.6 był jedną z najpopularniejszych map wśród społeczności. Lokacja powstała na bazie de_cpl_mill cieszyła się duża sympatią również wśród profesjonalnych graczy, a mimo to, osiem lat po premierze CS:GO nie pojawiła się w nowej wersji gry. Jednak jak się okazuje, do czasu…

Według informacji, które pojawiły się dzisiejszej nocy na twitterze, prawowity twórca de_Tuscana wziął się do pracy i tworzy oficjalną wersję tej lokacji, która w przyszłości może pojawić się w CS:GO. Colin „brute” Volrath, bo to o nim mowa, wraz z inną osobą zajmującą się tworzeniem map, kryjącą się pod nickiem catfood, zaczęli zbierać grupkę profesjonalnych graczy, którzy mają testować odświeżoną lokację. Pomaga im przy tym właściciel hiszpańskiej organizacji Dogmination – Nors3.

Wokół mapy było wiele kontrowersji. Valve twierdziło, że nie może stworzyć remake'u Tuscana, wszak nie posiadają do niego praw autorskich. Jednak w 2018 roku Colin „brute” Volrath otwarcie przyznał, że chętnie odda prawa do Tuscana. Drugą opcją jaką podał była kooperacja z innym doświadczonym twórcą i jak widać, ta przyszła szybciej.

Warto dodać, że w warsztacie steam od 2014 roku możemy znaleźć mapę de_Tuscan, jednak Valve nigdy nie dodało jej do oficjalnej puli lokacji choćby rankingowych.