Jeden z pracowników Valve – John McDonald coraz chętniej udziela się na twitterze informując o tym co dzieję się wewnątrz zespołu. Wczoraj został namówiony na sesję AMA, a to najciekawsze odpowiedzi.

  • Głupie pytanie, lecz czy serwery z tick 128 są zbyt drogie?

To nie jest głupie pytanie. Widzimy tę prośbę bardzo często. Problem leży w tym, że większość graczy na tick 128 byłoby pokrzywdzonych, z powodu ich sprzętu. Tak więc wymagałoby to podziału graczy, co wydłużyłoby kolejki oczekiwania na mecz. Jednak, może wciąż warto. CSGO jest popularną grą na całym świecie, gdzie ponad połowa graczy gra na na przestarzałym sprzęcie i połączeniu.

  • Kiedy pojawi się Panorama UI? Czy możemy dostać przybliżony czas premiery? Wcześniej wspominaliście o 2017, więc ile czasu zostało?

Powiedzieliśmy, że skupimy się na niej w 2017 i tak było. Nie chcę podawać przybliżonego czasu premiery, ponieważ w przypadku pomyłki rozzłości to wiele osób. Wciąż jest bardzo ważna, wciąż się na niej skupiamy, opublikujemy ją jak tylko będzie gotowa.

  • Czy Panorama UI wyeliminuje spadek płynności gry po wciśnięciu klawisza ESC?

Nie mówcie nikomu, że na to odpowiedziałem – ale jak najbardziej tak.

  • Czy zamierzacie rozważyć ponownie karę dla byłych graczy iBUYPOWER?

Nasza opinia w tym temacie nie uległa zmianie. Przykro mi, wiem że jest to sprzeczna decyzja z tym co sądzi społeczność.

  • Czy planujecie przywrócić personalizowany HUD?

Niestety nie. Jest to BARDZO trudne aby zaimplementować to w taki sposób, aby nikt tego nie nadużywał na swoją korzyść.

  • Ile osób pracuje w grupie zajmującej się CS:GO? Jakie są plany na rok 2018?

Jest tutaj około 35 osób. Plany są trudne do wyegzekwowania w Valve, tak jak publiczne mówienie o nich. Mamy pewien pomysł, gdzie podążać w tym roku, lecz coś nowego może czyhać za rogiem co jutro może je pokrzyżować.

  •  Czy długi czas maksymalizowania gry jest problemem komputera, czy czegoś innego?

Jest to problem, z którym nie bardzo możemy cokolwiek zrobić. Jeżeli będziesz używać pełnoekranowego okna, problem znika.

  • Co jest przyczyną dobierania do meczu zawodników z tak dużą rozbieżnością umiejętności w wysokich rangach?

Jeżeli osoby grają poza godzinami szczytu, szczególnie na mniej popularnych mapach w mniejszych regionach, musimy dobrać dla nich przeciwników. Dodatkowo, jeżeli masz wysoki współczynnik zaufania, jest on bardziej preferowany przez system matchmakingu niż ranga.

  • Co sądzicie o zewnętrznych firmach jak ESEA czy FaceIT? Czy jest możliwość komunikacji między Wami, aby aktualizowanie gry przebiegało płynniej?

Bardzo fajnie, że powstały zewnętrzne firmy skupiające się na tym aby zapewnić więcej zróżnicowanych doświadczeń dla klientów. Jeśli miałoby pojawić się coś, co mogłoby zepsuć ich serwisy, na pewno damy im znać wcześniej. Czasem jest ciężko aby dać im dostęp wcześniej, to zależy od zmiany.