Ta informacja spadła na nas jak grom z jasnego nieba – Valve postanowiło usunąć Traina z oficjalnej puli map turniejowych. Lokalizacja znika po ponad sześciu latach obecności, a zastąpi ją Ancient. Co jeszcze przyniosła nam nowa aktualizacja?

Zmiany w map-poolu wisiały w powietrzu, jednak każdy spodziewał się usunięcia Vertigo, a najpewniej Mirage'a, który mógłby zostać przerobiony i zrewitalizowany. Tymczasem Valve wyłowiło Traina z puli i zastąpiło go Ancientem, co również jest potężnym zaskoczeniem. W końcu gracze od dawna czekają na Cache'a, a przede wszystkim Cobblestone'a i Tuscana. Producent gry jednak zdecydował się postawić na kompletnego świeżaka, Ancient, czyli mapę która jest obecna w CSie od grudnia ubiegłego roku! Obecna aktualizacja wprowadza także kilka zmian na lokalizację. Dodatkowo warto wspomnieć o nowej skrzynce, która zawiera rękawiczki oraz o zakończeniu trybu Broken Fang.

Pełna lista zmian:

[Operacja Broken Fang]

  • Zakończyła się operacja Broken Fang. Gracze, którzy posiadają niewykorzystane gwiazdki operacji, mają czas do 15 maja, by je zużyć w sklepie nagród.
  • Dodano CS:GO 360 Stats – usługę, dzięki której gracze będą mogli nadal śledzić oficjalne statystyki z meczów turniejowych oraz trybu Skrzydłowy. Jest ona płatna w postaci subskrypcji.
  • Tryb turniejowy Premier pozostaje dostępny dla wszystkich graczy i będzie zawierać proces wybierania/panowania map z całej aktywnej puli.
  • Tryb Odbijanie jest nadal dostępny i znajduje się w grupie Gier Wojennych.

[Skrzynia Snakebite]

  • Dodano Skrzynię Snakebite, która zawiera 17 stworzonych przez społeczność skinów oraz zestaw rękawic Broken Fang Case jako specjalny rzadki przedmiot.

[MISC]

  • Modele kurczaków otrzymały wizualną aktualizację.
  • Naprawiono mapy społeczności, których tekstury wyświetlane były na czarno, co było efektem wcześniejszych poprawek bezpieczeństwa.
  • Przycisk „\” ponownie może być powiązany z poleceniami.
  • Dodano kolejne poprawki bezpieczeństwa oraz stabilności.
  • Dla dużych map społeczności dodano opcję wygaszania funkcji Boost Player Contrast poprzez zmianę parametru fadeplayervisibilityfarz na „true” w info_map_parameters

[Mapy]

  • Dodano Ancient do obecnej puli map turniejowych, Train został zaś z niej usunięty.
  • Grind i Mocha zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybach Scrimmage, uproszczony oraz deathmatch, zastępując Apollo, Engage i Anubis
  • Calavera i Pitstop zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybie Skrzydłowy, zastępując Elysion i Guard
  • Ancient
    • Dodano nową drogę z respawnu CT na bombsite A.
    • Poszerzono wejście T z lewej strony mida.
    • Otwarto skybox w tunelu T prowadzącym do BS-a A.
    • Poszerzono strefę podkładania bomby na BS-ie B.
    • Odsłonięto gzyms na BS-ie A.
    • Wprowadzono liczne drobne poprawki błędów.
  • Nuke
    • Naprawiono błąd clippingu w oknie w lobby T.
    • Wypośrodkowano jedną z lamp.
  • Frostbite
    • Zmieniono wewnętrzne oświetlenie.
    • Naprawiono drony dostawcze, które blokowały się w dolnym prawym rogu mapy.
    • Poprawiono nawigację dronów dostawczych.
    • Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego wyposażenie odnawiało się w niedostępnych obszarach.
    • Obramowanie okna w Alpha jest mniej solidne.
    • Zmniejszono drewniane poręcze na terenie zamarzniętego jeziora.
    • Poprawiono wygląd tekstury lodu, gdy detale shaderów ustawione są na średnie lub mniejsze.
    • Dodano brakującą twarz na drewnianej belce w Town.
    • Dodano efekty dźwiękowe w serwerowni.