Czy zobaczymy nowy silnik Counter-Strike: Global Offensive już niedługo? Być może. Według nowych doniesień jest dla Valve priorytetem.

Wczoraj pisaliśmy o prawdopodobnym pojawieniu się nowego silnika w CS:GO przed wakacjami. Po publikacji artykułu pojawiły się nowe informacje, które udostępnił Nors3, właściciel hiszpańskiej organizacji Dogmination. Według niego Source 2 w CS:GO jest obecnie priorytetem dla Valve, lecz termin dwóch miesięcy jest bardzo niepewny, a bardziej realistyczna jest premiera do 2020 roku. Dlaczego mielibyśmy mu wierzyć? Przed tym jak do Counter-Strike'a zaimplementowano Panoramę UI, wielokrotnie informował o nowinkach dotyczących nowego interfejsu, a większość z nich znalazła potwierdzenie w rzeczywistości.

Do naszych wczorajszych dywagacji możemy dorzucić jeszcze jeden fakt. CS:GO może zyskać na przejściu na Source 2 z jeszcze jednego powodu, o którym wczoraj nie wspomnieliśmy. Nowy silnik posiada zdecydowanie nowsze rozwiązania, dzięki czemu może współpracować z DirectX12 oraz Vulcan. To może znacząco wpłynąć na wydajność gry, lecz przede wszystkim ułatwi deweloperom pracę, którym łatwiej będzie naprawiać ewentualne problemy ze spadkami FPS-ów.

Dodatkowo Source 2 posiada zupełnie nowe narzędzie do tworzenia map, co może zapoczątkować istny renesans na poletku twórców wirtualnych pól bitew. Starsi gracze z pewnością pamiętają jak wiele na tym polu działo się na początku istnienia CS:GO. Jednak odkąd w puli lokacji turniejowych pojawił się Cache, Valve nie zdecydowało się sięgać po nowe mapy tworzone przez społeczność.