„To siedmiocyfrowa suma”. Natus Vincere na sprzedaży naklejek RMR 2020 miało zarobić przynajmniej milion dolarów.

We wrześniu ubiegłego roku Valve oficjalnie potwierdziło wcześniejsze plotki, mówiące o tym, że Major w Rio De Janeiro zostaje odwołany ze względu na ciężką sytuację epidemiologiczną na całym świecie.  Twórcy gry postanowili nie zostawiać jednak drużyn z pustymi rękami i w styczniu 2021 wypuścili specjalne naklejki, przedstawiające najlepsze zespoły z ostatnich turniejów Regional Major Ranking do ESL One: Rio Major.

Pięćdziesiąt procent przychodów z wypuszczonych przez Valve stickerów mało wpaść bezpośrednio na konto samych organizacji. Do tej pory mogliśmy jedynie spekulować na temat wysokości tych kwot. Z pomocą przyszedł nam jednak dyrektor generalny Natus Vincere – Yevhen Zolotarov, który przyznał, że NAVI za sprzedaży naklejek ze swoim logotypem otrzymało siedmiocyfrową sumę, czyli przynajmniej milion dolarów.

Dyrektor NAVI zapytany, czy organizacja dzieli się przychodami z naklejek od Valve  z zawodnikami, oznajmił, że owszem. Trudno wyobrazić więc sobie kwotę, którą w ciągu 2021 roku zarobili s1mple i spółka, zważając na to, że z samych turniejów zainkasowali oni przez ostatnie dwanaście miesięcy ponad 800 tysięcy dolarów na głowę.

Warto pamiętać, że w listopadzie Valve wypuściło kolejne kapsuły z naklejkami. Te upamiętniały ćwierćfinalistów PGL Major Sztokholm, a więc cieszyły się z pewnością jeszcze większą popularnością.  I w tym przypadku część przychodów z ich sprzedaży powędruje do organizacji, jak i samym graczy.