Dzisiejsza aktualizacja wprowadziła ogrom zmian, które mogą drastycznie wpłynąć na rozgrywkę. Omówimy je w tym artykule.

Wzmocnienie M4A1-S

Napis „DANGER” na powyższej cichej M4A1-S jest wyjątkowo trafny. M4 z tłumikiem już od dłuższego czasu jest jedną z najmniej popularnych broni, szczególnie na wśród profesjonalistów. Według statystyk na HLTV, w ciągu ostatniego roku z „grubej” M-ki zdobyte zostało prawie 16% eliminacji, zaś z „cichej” jedynie 2,44% – mniej niż z takich broni jak AUG, MP9, Deagle, czy nawet Galil. Społeczność od dłuższego czasu domagała się lekkiego wzmocnienia M4A1-S, lecz to co zrobiło Valve może okazać się przesadą w drugą stronę.

Obrażenia cichej M-ki zostały zwiększone z 22 do 26 przeciwko opancerzonym wrogom oraz z 32 do 37 przeciwko oponentom bez kewlaru. Oznacza to, że M4A1-S ma większe obrażenia na sekundę niż M4A4, mimo że strzela wolniej! Oczywiście wciąż posiada mniej amunicji, co dla niektórych może okazać się kluczowe. Jednak możemy się spodziewać, że coraz więcej graczy będzie wybierać strzelanie z tłumikiem.

Desert Eagle opłaca się tylko gdy celujesz w głowę

Profesjonalni zawodnicy często narzekali na zbyt dużą moc Deagle'a. Wiele mówiło się o tym, że podczas force'a zastępuje wszystkie shotguny czy pistolety maszynowe, ponieważ jest tańszy, a równie skuteczny. Valve dość mocno go osłabia, zmniejszając obrażenia na każdy strzał z 63 do 53. Biorąc pod uwagę przelicznik obrażeń wraz z dystansem, oznacza to, że niemal w każdym przypadku na średni i daleki dystans trzeba będzie oponenta trafić przynajmniej 3 razy w ciało żeby go wyeliminować.

Zablokowana wizja na Dust2 – koniec z AWP ze spawna

Upuszczanie granatów

Z pozoru niewielka zmiana, która może mieć gigantyczny wpływ na rozgrywkę. Dlaczego? Oto dlaczego: