Po Ekstraklasie czas na Polską Ligę Esportową! LOTTO oficjalnym partnerem Ligi oraz Dywizji Profesjonalnej.

27 kwietnia, podczas konferencji prasowej na Game Jam Square, przedstawiciele Totalizatora Sportowego – właściciela marki LOTTO – oraz organizatorzy Polskiej Ligi Esportowej ogłosili rozpoczęcie współpracy na cały rok 2019. To kolejny krok w realizacji misji wspierania rozwoju polskiego e-sportu, a w szczególności młodych talentów.

Informacja o wsparciu przez największego mecenasa polskiego sportu została ogłoszona podczas Game Jam Square, wydarzenia organizowanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu i ARP Games. Poza przedstawicielami Totalizatora Sportowego oraz Polskiej Ligi Esportowej na konferencji prasowej był obecny również premier Mateusz Morawiecki. W trakcie imprezy przedstawiciele ARP Games ogłosili również start 5 edycji programu akceleracyjnego dla deweloperów gier komputerowych, mającego na celu wsparcie obiecujących twórców.

W czym my mamy przegonić zachód, jeśli nie w branży gamingowej, czy e-sportowej, która łączy w przepiękny sposób sport z relaksem, rozrywkę z kulturą, ale również Polskę z zagranicą. – powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów

LOTTO w świecie e-sportu

Marka Lotto została partnerem tytularnym Dywizji Profesjonalnej, a co za tym idzie, również jednym ze sponsorów Polskiej Ligi Esportowej. Współpraca została ogłoszona na cały rok 2019, w trakcie którego zostaną rozegrane aż dwa sezony rozgrywek ligowych.

Wsparcie przez LOTTO Dywizji Profesjonalnej Polskiej Ligi Esportowej to nieprzypadkowy wybór. Rozgrywki dla Profesjonalistów mają na celu wspieranie oraz odkrywanie młodych talentów sportów elektronicznych w Polsce. Tym samym Dywizja jest idealnym miejscem do inwestycji w początkujących, dobrze rokujących zawodników.

“Podjęcie współpracy przez LOTTO oraz Polską Ligę Esportową to ogromna szansa dla wszystkich zawodników Dywizji Profesjonalnej. Partnerstwo LOTTO pozwoli na zorganizowanej rozgrywek na jeszcze wyższym poziomie. Wspólnie z LOTTO chcemy dać szansę młodym, utalentowanym e-sportowcom na zaistnienie w branży sportów elektronicznych, a dzięki podjęciu współpracy, ten cel będzie o wiele łatwiejszy do osiągnięcia” – komentuje  Lena Bortko, Product Manager Polskiej Ligi Esportowej

E-sport trafił “szóstkę”

Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, od wielu lat jest największym mecenasem polskiego sportu. Spółka wspiera jego rozwój na kilku poziomach, m.in. poprzez przekazywanie środków z dopłat do gier liczbowych i loterii pieniężnych. Od 1994 roku było to ponad 12 mld złotych.

Po wielu latach wspierania przez Totalizator Sportowy rozwoju polskiego sportu przyszedł czas na e-sport. Ogłoszenie współpracy LOTTO oraz Polskiej Ligi Esportowej można traktować jako rozpoczęcie przełomowego okresu dla miłośników wirtualnej rozrywki. Decyzja o zaangażowaniu w e-sport jest efektem zmian, które aktualnie przechodzi spółka.

Już w lutym mieliśmy okazję obserwować pierwsze inwestycje Totalizatora Sportowego w branżę sportów elektronicznych. Wówczas marka LOTTO została partnerem wszystkich transmisji z turniejów organizowanych przez ESL: ESL One, ESL Pro League oraz z marcowego Intel Extreme Masters 2019. W kwietniu do e-sportowego portfolio marki dołączył również turniej LOTTO Puchar Zdobywców Pucharów w Counter-Strike: Global Offensive organizowany podczas wydarzenie Game Jam Square, w którym mieliśmy okazję zobaczyć jedne z najlepszych polskich drużyny CS:GO – AGO Esports, devils.one, PACT oraz x-kom team.

Zainteresowanie spółki polskim e-sportem jest efektem dynamicznej fazy rozwoju jaki przechodzi Totalizator Sportowy w ostatnim czasie. To największe zmiany w ponad 60-letniej historii spółki. Podjęcie współpracy przez LOTTO z Polską Ligą Esportową oraz wszystkie inne podejmowane przez Totalizator Sportowy inicjatywy w ostatnim czasie, są dowodem na chęć długofalowej współpracy przedsiębiorstwa z branżą sportów elektronicznych. Przez zachowanie prezentowanych od wielu lat standardów bezpiecznej i odpowiedzialnej rozrywki, spółka będąca największym mecenasem polskiego sportu, dąży również do postrzegania przez polskich graczy jako patrona polskiego e-sportu.

Game Jam Square – przełomowa impreza

Impreza organizowana jest przez Agencję Rozwoju Przemysłu i ARP Games. Partnerami wydarzenia są Totalizator Sportowy, Tor Służewiec i Polska Fundacja Narodowa, a partnerami technologicznymi są AMD oraz Actina.

ARP Games sp. z o.o. to jedyny w Polsce akcelerator gier wideo wspierający twórców gier wideo. Spółka powstała w 2016 r. Została założona przez Agencję Rozwoju Przemysłowego S.A. SPIN-US sp. z o.o. – spółkę celową Uniwersytetu Śląskiego oraz Powiat Cieszyński.

ARP Games ma w założeniu wesprzeć finansowo i merytorycznie startupy działające na rynku gier wideo. Wsparcie projektów zorganizowane jest w formie programów akceleracyjnych. Ich uczestnicy mogą liczyć na wsparcie finansowe, opiekę mentora, specjalistyczne szkolenia oraz udział w wydarzeniach branżowych. Najlepsi rozpoczynają wspólnie z ARP Games etap inwestycyjny, który pomaga zespołom wydać ich – bardzo często pierwszą – samodzielnie stworzoną grę. Aktualnie zakończono czwartą edycję programu, zakładając w ramach programu akceleracyjnego 6 spółek. Pierwsze gry mają się ukazać jeszcze w tym roku.