G2 Esports kończy rok 2022 dużym sukcesem. Europejska formacja wygrała BLAST Premier World Final i wzbogaciła się o pół miliona dolarów.

Przed startem turnieju w Abu Dhabi pisaliśmy, że wynik w tych zawodach może zadecydować o przyszłości dywizji CS:GO w G2 Esports. Samuraje mają za sobą fatalny okres, więc kolejna porażka mogłaby wywołać roszady kadrowe w celu poprawy wyników. Jednak ekipa prowadzona przez Rasmusa „HooXi” Nielsena stanęła na wysokości zadania i wraca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich z mistrzowskim pucharem.

G2 Esports rozpoczęło zmagania na BLAST Premier World Final od słodko-gorzkiej fazy grupowej, w której najpierw przegrali z FaZe Clanem, ale później wyeliminowali Outisders, czyli obecnych Mistrzów Świata. W play-offach na wyższy poziom wszedł snajper i najmłodszy gracz G2 – Ilya „m0NESY” Osipov. Forma siedemnastolatka zadecydowała o zwycięstwie na Vitality oraz udanym rewanżu z FaZe Clanem, torując im drogę do wielkiego finału.

Decydujące starcie w Abu Dhabi pomiędzy G2 Esports a Team Liquid rozstrzygnęło się na zaledwie dwóch mapach. Amerykańska na inauguracyjnym Inferno całkowicie nie poradziła sobie po stronie antyterrorystów, zdobywając zaledwie cztery punkty, co uniemożliwiło im wykonanie powrotu po zmianie ról. Na wybranym przez siebie Mirage'u zaprezentowali się trochę lepiej, wszak w pierwszej połowie tracili tylko trzy rundy, ale ponownie G2 Esports wykorzystało prowadzenie, pewnie domykając mapę do 12.

Polska transmisja BLAST Premier World Final była prowadzona na kanale Izaka w serwisie Twitch, a za jej przygotowanie odpowiada GAM3RS_X. W gronie komentatorów i analityków zasiedli Piotr ‘Izak’ Skowyrski, Łukasz ‘Hermes’ Pożyczek, Radek ‘Mad1’ Florkowski, Olaf ‘Szeregowy’ Ostrowski oraz Mikołaj ‘Urf’ Palimąka. Polska transmisja nie odbyłaby się bez pomocy partnerów. Transmisje wspierają takie marki jak Displate – producent jedynych w swoim rodzaju, oficjalnie licencjonowanych metalowych plakatów dla graczy i nie tylko;  WK Dzik, który zadba o liczne niespodzianki na streamach, marka Predator wraz z Media Expert oraz platforma inwestycyjna XTB.