Dziś światło dzienne ujrzała nowa wersja najpopularniejszej mapy w świecie Counter-Strike – Dust2. Twórca lokacji Cache ujawnia interesujące fakty.

Podczas gdy amatorscy gracze testują mapę pod względem błędów i grywalności, osoby posiadające większą wiedzę doszukują się innych ciekawości. Tak właśnie twórca de_Cache zagłębił się w sposoby stworzenia nowego Dusta.

Na twitterze jedna z osób, która notabene jest twórcą niezależnych gier, doceniła kunszt i wygląd najnowszej wersji piaszczystej lokacji. Zdziwił się, że tak ładne rzeczy mogły zostać stworzone na starym silniku gry. Z błędu wyprowadził go FMPONE, który napisał, że Valve najprawdopodobniej używało Source 2 do stworzenia tej pięknej lokacji.

Informacje te potwierdził jeden z użytkowników reddita, który grzebiąc w plikach źródłowych gry znalazł pliki z rozszerzeniem pasującym do programu Source 2 Hammer. Jest to potężne narzędzie służące do tworzenia wszelkich map, lokacji czy modeli.