Gracz Gamer Legion Patrik „Zero” Žúdel poruszył na Twitterze temat częstotliwości dźwięków, jakie występują w CS:GO. Według Słowaka mogą one wpływać na trwałe pogorszenie słuchu.

Według wstępnych wniosków, wyciągniętych przez Zero, częstotliwość dźwięków np. flashy (2600hz) czy pośmiertnego motywu jest zbyt wysoka. Może to mieć swoje odbicie na słuchu. Póki co Žúdel przytoczył tylko kilka przykładów, lecz jego zdaniem również inne odgłosy z gry powinny zostać sprawdzone i w razie konieczności poprawione przez Valve. Słowak przeprowadził kilka prowizorycznych testów, włączając w nie nawet odczucia osoby, niebędącej regularnym graczem. Rezultaty tylko potwierdziły obawy, wysnuwane przez zawodnika Gamer Legion. Póki co Zero stworzył nawet wstępną wersję skryptu, który eliminuje z gry szkodliwe elementy. Oczywiście duże znaczenie ma również sama głośność, jaką każdy indywidualnie ustawia sobie w CS:GO. Poprawka utworzona przez Žúdela powinna być w stu procentach kooperatywna z grą, przez co system VAC nie będzie jej wykrywał. Słowak zadeklarował, że kolejne zmiany postara się wprowadzić w weekend. Temat został poruszony przed kilkoma godzinami. Valve jeszcze nie zajęło żadnego stanowiska wobec tematu poruszonego przez gracza.