Na forum Counter-Strike: Global Offensive rozpoczęła się dyskusja na temat odsunięcia map Cobblestone i Dust 2 z trybu turniejowego. Developerzy gry twierdzą, że mapy są nudne, z różnych powodów.

Jeśli myślisz o Counter-Strike to pierwsza myśl jaka przychodzi to Dust 2. Jest to najbardziej rozpoznawalna mapa całej serii dobrze znanego nam kantera. Problem polega na tym, że po pewnym czasie (a w przypadku „dusta 2” jest duży) mapy się nudzą i to samo sądzą profesjonalni gracze – grają je zbyt długo i chcą od nich odpocząć.

Cobblestone, natomiast jest nudną mapą – nie ze względu, że nudzi się podczas grania, a tworzenia taktyk, które w większości wypadków są identyczne. Każda drużyna gra podobnie i takie rozgrywki nie są już ciekawe. Ogromny brak innowacji na mapie nawet dla FalleN'a czy THREAT'a jest przytłaczający. Widoczne było to podczas rozgrywek ELEAGUE gdy bombsite B był zawsze atakowany, natomiast A dominowane tylko w rundach pistoletowych lub w przypadku dobrego rushu z „wyskoku”.

Usunięcie Cobbla uczyni wolne miejsce dla np. Inferno, które było zdecydowanie ciekawsze pod względem taktycznym.

Co sądzicie na temat kolejnych zmian w map poolu?