Jeśli posiadasz długą listę znajomych na Steam, może to być powodem spadków fps-ów w Counter-Strike'u. Przynajmniej tak twierdzą pewni użytkownicy reddita.

Nie od dziś wiadomo, że na płynność Counter-Strike'a wpływają rzeczy, o których nie pomyślelibyśmy w pierwszej kolejności. Zadziwiająco częstym przypadkiem jest sytuacja, gdy na głównym koncie posiada się zdecydowanie mniejszą średnią liczbę klatek na sekundę niż na drugim tzw. „smurfie”. Według użytkowników reddita, jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być długa lista znajomych na Steamie.

Jeden z użytkowników przeprowadził eksperyment i zredukował listę znajomych na głównym koncie w taki sposób aby przypominała listę z drugiego konta, gdzie pierwotnie gra chodziła płynniej. Ku jego zdziwieniu tak kuriozalny sposób zadziałał, a płynność gry znacząco się poprawiła. Winowajcą jest oczywiście sama platforma Steam, która mocniej obciążą komputer w momencie gdy posiadamy wielu wirtualnych znajomych. Najprawdopodobniej podobny efekt można uzyskać wyłączając nakładkę platformy w grze oraz przechodząc w tryb offline po rozpoczęciu meczu.

Co ciekawe, w rozmowie użytkowników wyniknęły jeszcze inne problemy. Spadki fps-ów może być spowodowany również przez przepełniony ekwipunek na Steamie, lub po prostu większą ilość skinów, czy też naklejek zaaplikowanych na bronie. Innym sposobem na zwiększenie płynności gry, który jako autor artykułu sam niegdyś sprawdziłem i o dziwo zadziałał, jest usunięcie wszystkich pobranych map społeczności. Niegdyś poprawiło to wydajność CS:GO w moim przypadku o około 15%.