Wciąż pojawia się cała masa nowych informacji dotyczących przeniesienia CS:GO na silnik Source 2. Premiera może być tuż za rogiem.

Wiele już zostało powiedziane na temat CS:GO i Source'a 2, lecz zapewniamy Was, że jeszcze wiele przed nami. Gabefollower kontynuuje swoje śledztwo dotyczące nowego silnika w najpopularniejszej grze na Steam i chwali się swoimi odkryciami.

Zdecydowanie najgorętszą informacją jest fakt, że wersja CS:GO, która rzekomo ma się opierać na silniku Source 2, po raz pierwszy pojawiła się w publicznym ID aplikacji Counter-Strike. Do tej pory build 1.36.8.4 był dostępny wyłącznie z poziomu zamkniętej deweloperskiej bety, zaś teraz pracownicy Valve udostępnili ją sobie na publicznym ID, najprawdopodobniej żeby sprawdzić jak zareagują na to ich serwery. Według Gabefollowera taki ruch wskazuje również na to, że gdy doczekamy się premiery Source 2 w CS:GO, zostanie on udostępniony jako osobna wersja gry, którą będzie można swobodnie testować równolegle do gry na poprzednim silniku.

Ponadto w ostatnich aktualizacjach do Doty 2, pracującej na silniku Source 2, pojawiły się kolejne odnośniki dotyczące CS:GO. Te najciekawsze dotyczącą systemu kompensacji opóźnień, które pozwalają na grę osobom z różnymi pingami na jednym serwerze. Valve zmieniło również sposób magazynowania informacji o skinach w grze. Obecnie wszystkie trzymane są w jednym pliku tekstowym, a w przyszłości każdy z nich otrzyma swój własny plik. Ułatwi to pracę twórcom skórek, wszak zdecydowanie łatwiej będzie je edytować.

Na koniec, coś co powinno rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące przecieków. Deweloperzy dodali masę nowych opcji dotyczących systemu GOTV, który występuje jedynie w jednej grze – Counter-Strike'u. Najprawdopodobniej Valve pracuje nad wsteczną kompatybilnością mechanizmu powtórek, ponieważ jest on wymagany do sprawnej pracy systemu Overwatch oraz VAC-net.