Jeden z byłych deweloperów Valve, który pracował przy CS:GO, opowiedział o możliwościach przeniesienia gry na Source 2.

Wszyscy z niecierpliwością czekają na dzień 21 sierpnia. Właśnie tego dnia jeden z najpopularniejszych shooterów na świecie będzie obchodzić dziesiąte urodziny, a społeczność liczy na przełom w życiu tej produkcji. Valve oczywiście zapowiedziało, że w okolicach tej daty doda do gry coś nowego, na razie oficjalnie wiemy jedynie o urodzinowych naklejkach, ale gracze chcą o wiele więcej.

Jedną z najbardziej wyczekiwanych kwestii jest możliwość przeniesienia Counter-Strike'a na silnik Source 2. Mówi się o tym już od kilku lat, lecz w ciągu ostatnich tygodni udało się kilkukrotnie przyłapać pracowników Valve na pracy w wersji deweloperskiej gry np. podczas testowania nowego Tuscana oraz przygotowywaniu lokacji z dopiskiem „s2”. Fani CS:GO interpretują tę sprawę jednoznacznie – studio chce urzeczywistnić marzenia o nowym silniku.

Jednak Richard Geldreich, były pracownik Gabe'a Newella, który zajmował się między innymi CS:GO, w rozmowie z portalem win.gg podzielił się swoimi przemyśleniami dotyczącymi portu gry na Source 2.

Głównym tematem rozmowy były możliwe zmiany jakie zajdą w CS:GO po ewentualnym przeniesieniu na Source 2. Zdaniem Richarda Geldreicha na początku… niewiele. Gracze nie powinni liczyć na znaczną poprawę wizualną, przynajmniej na początku, ponieważ studio straciło wielu pracowników zajmujących się grafiką. Słowa te nabierają wiarygodności, gdy przypomnimy, że pod koniec ubiegłego roku studio Gabe Newella przyjęło pod swoje skrzydła Lydię Zanotti, wcześniej pracującą dla Riot Games przy Valorancie.

A co z wydajnością gry? Mimo, że tytuł ma dziesięć lat, potrafi sprawiać problemy nawet na nowych komputerach. Czy Source 2 może to poprawić? Geldreich mówi – Jest to niewiadoma. Baza kodu Source 2 była bestią, a Valve straciło wiele utalentowanych ludzi i wątpię żeby byli w stanie ją zoptymalizować. Baza kodu Source 1 była optymalizowana przez wielu naprawdę solidnych inżynierów i to przez lata. Ale zmiana na nowe API graficzne z przestarzałego DirectX9 może pomóc. 

Jednak zmiana silnika, a co za tym idzie grafiki oraz wydajności gry, może za sobą pociągnąć modyfikacje samej rozgrywki jak na przykład działanie fizyki. Może to wpłynąć na sposób rzucania granatów, strzelanie czy sposób poruszania się. Sam Richard Geldreich skwitował to w krótkich słowach – Jeśli naprawdę nastąpi zmiana na Source 2, byłbym sceptyczny, że ta gra będzie dawać odczucia jak CS:GO.