Mapcore oraz Faceit zorganizowali konkurs dla twórców map, w którym do zagarnięcia było łącznie $15.000. Najlepszą lokacją okazało się Anubis, które wygrało główną nagrodę.
W puli map turniejowych w CS:GO widzimy bardzo duży zastój. Największą zmianą na tej liście było dodanie odświeżonego Vertigo, co wzbudziło wiele kontrowersji przez układ tej lokacji, lecz od czasu gdy w puli pojawił się Overpass i Cache, Valve żongluje wciąż tymi samymi mapami, odświeżając te najstarsze i nieużywane w danym momencie. Wielu graczy po wprowadzeniu Vertgio na turnieje, wypowiadało się, że twórcy CS:GO powinni wprowadzać nowe lokacje.
Firma Gabe'a Newella mogłaby doszukiwać się nowych lokacji w konkursach takich jak ten organizowany przez Mapcore i Faceit. Tematyką minionego plebiscytu była egzotyka, a do finałowego etapu doszły cztery mapy. Najlepszą okazało się Anubis, które stylistyką może przypominać Dusta 2, a trójka twórców wzbogaciła się o $7.5000. Drugie miejsce zajęło Chlorine, trzecie Mutiny zaś zaraz za podium japońskie Jingshen.
Niestety konkurs nie jest oficjalnie wspierany przez Valve, więc nie wiadomo czy kiedykolwiek przyjdzie nam zobaczyć oficjalny mecz na jednej z wyżej wymienionych map. Jednak każdy z Was może sprawdzić zwycięskie projekty ściągając je z warsztatu Steam. Trzeba przyznać, że Anubis wygląda naprawdę obiecująco i przy odrobinie poprawek mógłby stanąć obok siedmiu obecnie rozgrywanych map na turniejach.