NetEase nie zwalnia tempa. Marvel Rivals Ignite, czyli oficjalna scena esportowa najnowszego hero shootera osadzonego w uniwersum Marvela, wchodzi w drugi etap. Po udanym starcie i pierwszym etapie rywalizacji, przyszedł czas na Stage 2, który wyłoni najlepsze drużyny z całego świata i zbliży nas do wielkiego LAN-owego finału.

Globalny rozmach: pięć regionów, jeden cel

Turniej ponownie rozgrywany jest w pięciu głównych regionach: Azja, Chiny, EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), Ameryki (Północna i Południowa) oraz Oceania. Każdy region ma swoją własną drabinkę i format, ale nagroda jest ta sama – awans do Ignite Grand Finals, które odbędą się offline jeszcze w tym roku.

Terminarz rozgrywek:

  • Azja: faza grupowa: 11–14 i 18–21 września, Playoffs: 2–5 października
  • Chiny: faza grupowa: 11–14 i 18–21 września, Playoffs: 25–28 września
  • EMEA: faza grupowa: 18–21 i 25–28 września, Playoffs: 2–5 października
  • Ameryki: faza grupowa: 25–28 września i 2–5 października, Playoffs: 9–12 października
  • Oceania: faza grupowa: 25–28 września, Playoffs: 3–5 października

Format rywalizacji

W zależności od regionu, liczba drużyn i zasady różnią się nieco:

  • Ameryki i EMEA: 16 drużyn, podział na 2 grupy, format double elimination Bo3, 4 najlepsze zespoły przechodzą do Playoffs.
  • Azja i Chiny: po 12 drużyn, faza grupowa w systemie round robin (Bo3), top 4 do Playoffs.
  • Oceania: tylko 8 drużyn, dwie grupy, ale awansują jedynie po dwie najlepsze ekipy.

Playoffy we wszystkich regionach rozgrywane będą w double elimination Bo5, natomiast wielki finał regionalny to już Bo7. To oznacza, że do ostatecznego zwycięstwa będzie potrzebna nie tylko forma dnia, ale też wytrzymałość i głęboka pula strategii.

Mapy i meta

Map pool został ułożony tak, by mieszać klasyki z nowościami wprowadzonymi w ostatnich patchach. Gracze zmierzą się m.in. na Convergence, Birnin T’Challa, Spider-Islands czy Midtown, ale też na bardziej nietypowych lokacjach jak Hall of Djalia czy Krakoa. To gwarantuje, że żadna drużyna nie wygra tylko „na pamięć” – adaptacja do zmian meta będzie kluczowa.

Pieniądze i sloty na finały

Łączna pula nagród w Stage 2 to 675 000 dolarów. Rozdział wygląda następująco:

  • Ameryki i EMEA: po 250 000 dolarów (70 000 dolarów dla mistrza regionu)
  • Azja: 100 000 dolarów (32 000 dolarów dla zwycięzcy)
  • Oceania: 75 000 dolarów (30 000 dolarów dla zwycięzcy)

Ale pieniądze to nie wszystko. Ważniejsza jest przepustka na Ignite Grand Finals. Liczba slotów pokazuje jasno, gdzie NetEase spodziewa się największej konkurencji:

  • Ameryki – 4 sloty
  • EMEA – 3 sloty
  • Azja – 2 sloty
  • Chiny – 2 sloty
  • Oceania – 1 slot

Podsumowanko

Stage 1 pokazał, że Marvel Rivals faktycznie ma potencjał esportowy – produkcja NetEase nie chce być tylko „kolejną strzelanką na licencji”. Z takim wsparciem finansowym i globalnym podejściem widać, że wydawca planuje budować scenę na lata.

Stage 2 będzie więc prawdziwym testem: czy drużyny potrafią utrzymać formę w dłuższym sezonie, jak poradzą sobie regiony mniej oczywiste esportowo (jak Oceania), i przede wszystkim – czy Marvel Rivals zdoła stworzyć własną tożsamość wśród shooterów drużynowych.

Jedno jest pewne: od 11 września do 12 października czeka nas miesiąc intensywnego grania, a potem wszystko rozstrzygnie się na LAN-ie.