Jeśli grasz w RPG-i od lat, to pewnie masz już dość tych klasycznych “przynieś mi 10 skórek wilka” albo “znajdź zagubioną paczkę” zadań. Dobrze więc wiedzieć, że Wiedźmin 4 zamierza odciąć się od tego typu zapychaczy. CD Projekt RED nie chce już więcej wypełniać świata gry bezmyślnymi aktywnościami, które istnieją tylko po to, żeby gracz miał co robić.

Już w Wiedźminie III: Wild Hunt studio pokazało, że da się stworzyć side questy, które często biją na głowę główny wątek fabularny. Wystarczy przypomnieć sobie historię Krwawego Barona – pełną emocji, trudnych wyborów i mrocznych tajemnic. To właśnie dzięki takim misjom wielu graczy pokochało trzecią część przygód Geralta.

Ciri przejmuje stery w nowej trylogii

W Wiedźminie IV przejmujemy kontrolę nad Ciri, która tym razem oficjalnie została wiedźminką. To od jej decyzji będzie zależeć przebieg niektórych zadań, a na pozór zwyczajne misje mogą szybko przerodzić się w coś dużo głębszego. Twórcy podkreślają, że każdy quest ma mieć znaczenie, a jeśli coś na początku wygląda jak fetch quest, to tylko po to, żeby potem zaskoczyć gracza nagłym zwrotem akcji.

Philipp Weber, narrative director w CDPR, w rozmowie z GamesRadar zaznaczył:

“Wiemy, co sprawiło, że Wiedźmin 3 był tak wyjątkowy. Nie możemy tego zepsuć. Te elementy, których gracze oczekują od gry o Wiedźminie, muszą zostać zachowane.”

Co więcej, studio przenosi wiele lekcji z trzeciej części bezpośrednio do nowej odsłony. Zasady projektowania misji, które sprawdziły się wcześniej, są teraz podstawą dla zespołu pracującego nad Wiedźminem 4. Oczywiście będą też nowe mechaniki, ale filozofia pozostaje ta sama – liczy się jakość, nie ilość.

Unreal Engine 5 i pełna produkcja

Warto też dodać, że nowy Wiedźmin jest już w pełnej fazie produkcji, a gra powstaje na Unreal Engine 5, co ma pozwolić osiągnąć poziom detali, o jakim mogliśmy wcześniej tylko marzyć. To ważna zmiana – CDPR porzuciło swoją autorską Red Engine, żeby w pełni wykorzystać możliwości nowego silnika.

Wiedźmin 4 to nie tylko kolejna część, ale początek zupełnie nowej trylogii, która ma rozwinąć wątki znane z poprzednich gier i skupić się na postaci Ciri.

Już teraz w sieci można znaleźć tech demo, które pokazuje, jak pięknie może wyglądać świat gry. Jeśli to tylko przedsmak, to czeka nas prawdziwa uczta dla oczu.