Riot Games zaskoczyło społeczność VALORANTA publikując notki patchowe 10.06 w Prima Aprilis, ale zmiany w balansie agentów wydają się całkowicie realne i mogą znacząco wpłynąć na metę gry, szczególnie w rozgrywkach profesjonalnych.

KAY/O powraca na szczyt?

W miarę ewolucji mety, szczególnie po wprowadzeniu Tejo i wzroście popularności kompozycji z dwoma duelistami, KAY/O stracił swoją pozycję. Nadchodzący patch ma to zmienić w dość spektakularny sposób.

Największą nowością jest wprowadzenie nowej mechaniki do jego umiejętności FLASH/DRIVE. Po odbiciu, flash będzie teraz aktywował się znacznie szybciej – w zaledwie 0,8 sekundy. Co więcej, czas trwania flasha rzucanego od dołu zostanie zwiększony z 1,25 do 1,5 sekundy, a zasięg komunikatu głosowego „flashing” wzrośnie z 20m do aż 50m.

Dodatkowo, dla ułatwienia koordynacji z zespołem, wprowadzono nowy wskaźnik na minimapie. Jednak najbardziej przełomową zmianą jest buff do ultimejta NULL/cmd – czas wskrzeszenia został skrócony o połowę, z 3 sekund do zaledwie 1,5 sekundy, co czyni tę umiejętność niezwykle potężną w napiętych sytuacjach.

Szczegółowe zmiany KAY/O

FLASH/DRIVE

  • Po odbiciu, flash rozpocznie 0,8-sekundowe odliczanie, a następnie wybuchnie
    • Odliczanie ma unikalne efekty dźwiękowe i wizualne
    • Mechanika nie zadziała, jeśli do wybuchu pozostało mniej niż 0,8 sekundy
  • Maksymalny czas trwania flasha rzucanego od dołu: 1,25s → 1,5s
  • Zwiększony zasięg komunikatu głosowego „flashing”: 20m → 50m
  • Czas chowania broni: 0,85s → 0,6s
  • Dodano wskaźnik na minimapie (widoczny tylko dla sojuszników)

NULL/cmd

  • Czas wskrzeszenia przez sojusznika: 3s → 1,5s

Osłabienia Yoru i Vyse

Yoru dominował w rozgrywkach rankingowych, a Riot uważa, że jego umiejętność Fakeout oferuje zbyt dużą wartość w stosunku do ceny. W związku z tym deweloperzy podwoili jej koszt z 100 do 200 kredytów.

W przypadku Vyse, czasy trwania jej umiejętności Razorvine i Shear po aktywacji zostały zmniejszone odpowiednio z 10s do 7s i z 8s do 6s, co ma na celu lepsze zbalansowanie tej stosunkowo nowej agentki.

Wpływ na scenę esportową

Od czasu wprowadzenia Tejo, ten agent zdominował metę i jak dotąd jest najczęściej wybieranym agentem w VCT Stage 1 we wszystkich regionach. O ile zmiany we flashu same w sobie nie miałyby ogromnego wpływu, to buff umiejętności NULL/cmd z pewnością odwróci karty na korzyść KAY/O.

Możemy się spodziewać powrotu kompozycji z dwoma inicjatorami, a wskaźnik wyboru Killjoy może wzrosnąć po nerfach Vyse, zwłaszcza teraz, gdy umiejętność Guided Salvo Tejo nie niszczy już jej ultimejta.

Nie jest jeszcze jasne, czy patch 10.06 zostanie wprowadzony podczas VCT Stage 1. Czekamy na oficjalne informacje od Riot Games w tej sprawie.

Co to oznacza dla przeciętnego gracza?

Dla większości z nas, te zmiany oznaczają, że KAY/O może stać się znacznie bardziej atrakcyjnym wyborem w codziennych meczach. Szybsze flashe i krótszy czas wskrzeszania sprawiają, że agent ten będzie bardziej przebaczający dla mniej doświadczonych graczy, jednocześnie oferując ogromny potencjał w rękach weteranów.

Z kolei nerfy Yoru i Vyse mogą nieco ostudzić ich popularność, ale prawdopodobnie nie wyrzucą ich całkowicie z mety. 200 kredytów za Fakeout to sporo, ale umiejętność nadal pozostaje potężnym narzędziem zwodzenia przeciwników.