W świecie Rocket League szykują się zmiany! Psyonix ogłosiło, że 22 kwietnia tego roku usunie z gry jedną z walut premium – Tokeny Esportowe. Według dewelopera, zmiana ta ma na celu uproszczenie procesu zakupu nowych kosmetyków w grze.

Gracze, którzy wciąż posiadają Tokeny Esportowe, nie muszą się martwić – zostaną one automatycznie przekonwertowane na Kredyty, które staną się jedyną dostępną walutą w grze.

Historia Esports Shop

Przypomnijmy, że Esports Shop został wprowadzony w kwietniu 2019 roku wraz z aktualizacją 1.61. Ten sklep umożliwiał graczom zakup kosmetyków związanych z Rocket League Championship Series (RLCS).

Oferował naklejki, koła i bannery z logotypami drużyn uczestniczących w RLCS – prestiżowych zawodach organizowanych wspólnie przez Psyonix i Twitch.

Kosmetyki te były oczywiście wyłącznie wizualne i nie dawały żadnej przewagi w rozgrywce. Sklep posiadał własną walutę premium – Tokeny Esportowe – które można było nabyć wyłącznie za prawdziwe pieniądze.

Co się zmieni?

Od 22 kwietnia Tokeny Esportowe znikną z Rocket League i już teraz nie można ich kupić. Gracze, którzy wciąż mają te tokeny na swoich kontach, zobaczą jak zamieniają się one w Kredyty z dodatkowym 10% bonusem, zaokrąglonym do najbliższych 50.

Warto jednak zaznaczyć, że kurs wymiany może się różnić w zależności od kraju. Przykładowo, w USA jeden Token Esportowy wart jest około 0,9881 Kredytu. Tego samego dnia Esports Shop zmieni nazwę na RLCS Shop i będzie kontynuował tradycję celebrowania mistrzostw esportowych Rocket League, oferując nowe kosmetyki.

Co nowego w RLCS Shop?

Nowy sklep RLCS wprowadzi uniwersalne naklejki reprezentujące uczestniczące drużyny, które zostaną ogłoszone bliżej 22 kwietnia. Będą to pierwsze uniwersalne naklejki oparte na zespołach mistrzowskich, które będzie można założyć na dowolne nadwozie pojazdu, z wyjątkiem tych opartych na IP stron trzecich, takich jak skórka Spider-Mana.

RLCS Shop będzie również oferował efekty wybuchów bramkowych „Takeover Goal Explosions” zaprojektowane zgodnie z designem każdej drużyny.

Rocket League – od płatnej gry do fenomenu free-to-play

Warto przypomnieć, że Rocket League zostało pierwotnie wydane w 2015 roku jako gra płatna. Koncept kontrolowania samochodów i próby strzelania goli przeciwko drużynie przeciwnej nie był wówczas nowością – Psyonix wypuścił już wcześniej „Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars” w 2008 roku na PS3.

Jednak prawdziwy sukces przyszedł dopiero w 2020 roku, po tym jak Epic Games przejęło dewelopera. We wrześniu 2020 roku Rocket League przeszło na model free-to-play, co doprowadziło do ogromnego wzrostu bazy graczy i przekształciło grę w fenomen, którym jest dzisiaj.

Usunięcie jednej z walut premium i skonsolidowanie jej w Kredytach może być strategią mającą na celu zachęcenie do większej liczby zakupów Rocket Pass w grze. Dla graczy oznacza to prostszy system płatności, ale czy przełoży się to na lepszą ekonomię w grze? O tym przekonamy się już niedługo.