Valve postanowiło wprowadzić poważne zmiany w systemie Valve Regional Standings (VRS) dla Counter-Strike 2. Zmiany te miały na celu poprawienie przejrzystości, eliminację luk w systemie oraz bardziej sprawiedliwe podejście do rankingu drużyn biorących udział w turniejach.
Od teraz drużyny, które będą chciały grać w topowych zawodach, nie będą mogły już wykorzystywać trików, by uniknąć spadku w rankingu.
Forfity teraz liczą się jak przegrana
Jedną z najistotniejszych zmian jest fakt, że forfity (czyli poddanie się w trakcie meczu) teraz będą liczone jak każda inna przegrana, zarówno w meczach online, jak i offline.
Zanim Valve dokonało tej zmiany, forfity w ogóle nie miały wpływu na wyniki drużyn, co dawało niektórym zespołom możliwość oddania meczu i uniknięcia jakichkolwiek konsekwencji w postaci spadku w rankingu.
I tak oto, Valve zamknęło tę lukę, która była szeroko wykorzystywana przez niektóre drużyny.
Dane z turniejów liczą się dopiero po zakończeniu ostatniego meczu
Kolejna zmiana dotyczy zapisywania danych z turniejów. Do tej pory wyniki i dane z turnieju były uwzględniane od razu, co sprawiało problemy, szczególnie w przypadku wydarzeń, które trwały dłużej niż okno czasowe do aktualizacji rankingu VRS.
Takie sytuacje, jak ta z organizacją GamerLegion, która przegapiła zaproszenie na BLAST Open Lisbon przez to, że była w trakcie walki na IEM Katowice, nie będą miały już miejsca. Od teraz dane będą wliczane dopiero po zakończeniu ostatniego meczu turnieju, co pozwoli uniknąć takich problemów.
Mniej meczów, ale większe wymagania?
Kolejna zmiana, która może zaskoczyć, to redukcja wymaganej liczby meczów do wzięcia udziału w rankingu VRS. Zamiast 10, teraz drużyny muszą rozegrać tylko 5 spotkań, aby ich wyniki mogły być uwzględnione w systemie rankingowym.
Może to wpłynąć na to, że więcej drużyn, które nie mają zbyt wielu turniejów na koncie, dostaną szansę na pokazanie się w oficjalnych rankingach.
Zmiana w sposobie liczenia nagród pieniężnych
Warto również wspomnieć, że Valve wprowadziło zmiany w sposobie liczenia nagród pieniężnych. Do tej pory była to głównie suma nagród z turniejów, ale teraz dodano także klubowe przychody organizacji biorących udział w wydarzeniach organizowanych przez takie grupy jak ESL FACEIT Group czy Esports World Cup.
Co to oznacza? Przychody klubów, które organizatorzy turniejów wykorzystywali do wspierania drużyn, będą teraz wliczane do całkowitej sumy, co może pomóc mniejszym organizacjom w zdobywaniu stabilności finansowej.
Co to wszystko zmienia?
Zmiany, które wprowadziło Valve, mają na celu bardziej sprawiedliwy i przejrzysty system rankingowy, który usunie nieuczciwe praktyki, jak wykorzystywanie forfitów czy opóźnione uwzględnianie wyników turniejów.
Dodatkowo, zmiana w liczbie wymaganych meczów oraz uwzględnienie przychodów klubów to krok w stronę bardziej zrównoważonego i dostępnego systemu, który będzie wspierał większą liczbę drużyn.
Wszystko to sprawi, że system VRS stanie się bardziej transparentny i sprawiedliwy, a drużyny, które naprawdę zasługują na zaproszenia do topowych turniejów, będą miały większe szanse na pokazanie swojego talentu.
Mimo że zmiany te mogą na pierwszy rzut oka wydawać się drobne, to ich wpływ na cały system rankingu może być ogromny. Valve w końcu pozbyło się dziur w systemie, które wcześniej dawały drużynom szansę na unikanie kary, co miało wpływ na całą scenę CS2. Czekamy więc z niecierpliwością na pierwsze efekty tych zmian w nadchodzących turniejach!