Premiera Sezonu 1 w Call of Duty: Black Ops 6 oraz Warzone miała miejsce 14 listopada i przyniosła masę nowości oraz ulepszeń, które na pewno ucieszą graczy. Od zmian w systemie antycheat, poprzez nowe mapy i bronie, aż po poprawki w mechanice gry – Activision nie zwalnia tempa, a Treyarch wprowadza zmiany, które mają uczynić rozgrywkę bardziej płynną i uczciwą.
Nowe mapy i bronie: Co czeka w Sezonie 1?
W ramach Sezonu 1 gracze dostają dostęp do nowych map multiplayer, takich jak Area 99 Resurgence, oraz świeżych broni do odblokowania. Battle Pass zawiera ponad 100 nagród, w tym operatora Sevati „Sev” Dumas, którego mogliśmy poznać w kampanii fabularnej. Do tego dochodzą nowe schematy broni oraz implementacja Black Ops 6 w świecie Warzone, co oznacza nowe bronie, operatorów i innowacyjne funkcje, takie jak omnimovement w battle royale.
Antycheat na sterydach: Ricochet w akcji
Jednym z ważniejszych elementów aktualizacji jest wzmocnienie systemu antycheatowego Ricochet. Nowe funkcje pozwalają na lepsze wykrywanie graczy, którzy wykorzystują nieuczciwe metody, takie jak VPN czy boosting. System ma teraz bardziej rygorystyczne wykrywanie graczy AFK, a także wymaga rozgrywania meczów w regionie, co ograniczy nadużycia.
Co ciekawe, aby odblokować Ranked Play w Black Ops 6, trzeba najpierw wygrać 50 meczów matchmakingowych. Dzięki temu gracze najpierw zdobywają doświadczenie, a Ricochet ma czas na analizę historii meczów danego konta, co ma zminimalizować ryzyko spotkania cheaterów.
Zmiany w mapach i mechanice multiplayer
Treyarch nie zapomniał o dostosowaniu map. Wiele lokalizacji otrzymało poprawki w logice respawnów, co zmniejsza ryzyko odradzania się graczy blisko wrogów. Na mapie Subsonic zmieniono spawn początkowy, aby zapobiec natychmiastowym atakom na przeciwników. W trybach takich jak Search and Destroy zmodyfikowano miejsca bomb, co poprawia balans i eliminuje linie strzału z niektórych obszarów.
Balans broni: Co się zmienia?
Wielkie zmiany dotknęły niemal każdej broni w grze. Treyarch dostosował ruch broni podczas celowania i zmiany postawy, co poprawia płynność gry. Dla snajperów dodano większy opór na flinch oraz zmniejszono sway podczas celowania, co na pewno ucieszy fanów precyzyjnych strzałów.
W Hardcore mode zwiększono obrażenia dla niektórych karabinów szturmowych, takich jak XM4 czy Goblin MK2, co sprawia, że wroga można wyeliminować jednym pociskiem. Natomiast bronie typu burst, jak Swat 5.56 czy AEK-973, zostały lepiej dostosowane do swoich ról – jedna stawia na stabilność, druga na agresywną grę.
Warzone: Ulepszenia jakości życia
Warzone zintegrowało się z zawartością Black Ops 6, co przynosi nie tylko nowe bronie i pojazdy, ale także poprawki w mechanice. Przykładowo, gracze w stanie down mogą teraz zbierać samoodradzanie, jeśli jest ono w pobliżu. Czas wymiany pancerza został skrócony, co zwiększa dynamikę rozgrywki.
Zmiany dotknęły również sprintu – teraz trwa on dłużej, co lepiej wpisuje się w tempo gry. Poprawiono także dźwięki kroków, co od dawna było bolączką graczy. To wszystko sprawia, że Warzone jest bardziej płynne i dopracowane.
Moja opinia o zmianach
Sezon 1 wprowadza wiele dobrych rozwiązań, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozgrywkę zarówno w Black Ops 6, jak i Warzone. Szczególnie podoba mi się podejście do antycheatów – widać, że Treyarch poważnie traktuje sprawiedliwość w grze. Dostosowanie broni i map sprawia, że gra wydaje się bardziej zbalansowana, a drobne poprawki, takie jak krótszy czas wymiany pancerza, to ukłon w stronę graczy.
Ciekawi mnie, jak sprawdzą się nowe mapy i bronie oraz czy integracja z Black Ops 6 faktycznie odmieni doświadczenie Warzone. Jedno jest pewne – fani Call of Duty mają na co czekać w nadchodzących miesiącach!