Hidetaka Miyazaki, prezes FromSoftware, podzielił się ostatnio swoimi przedpremierowymi przygotowaniami do wyczekiwanej gry Elden Ring: Shadow of the Erdtree. W szczerym wywiadzie dla The Guardian, Miyazaki ujawnił nieoczekiwany fakt na swój temat: „Jestem absolutnie do bani w grach wideo”. Pomimo bycia twórcą jednych z najbardziej wymagających gier, Miyazaki przyznaje, że polega na każdej dostępnej pomocy i zasobach w grze.

Przygotowania do Shadow of the Erdtree

Przygotowując się do wydania DLC, Miyazaki zagrał w główną historię Elden Ring. Jego podejście, biorąc pod uwagę jego samozwańczy brak umiejętności grania, obejmowało wykorzystanie wszelkiej pomocy i wiedzy, jaką miał do dyspozycji. „Swoboda i otwarty świat Elden Ring być może obniżyły barierę wejścia” – wyjaśnił Miyazaki. Ta otwartość pozwoliła mu odnieść ogromne korzyści jako graczowi, być może większe niż komukolwiek innemu.

Człowiek z ludu

Wielu graczy może poczuć się dowartościowanych wyznaniem Miyazakiego. Korzystanie z pomocy w grze, takiej jak summony lub pomocne przedmioty, często spotyka się z nieuzasadnioną krytyką ze strony zwolenników gry. Podejście Miyazakiego podkreśla jednak znaczenie korzystania ze wszystkich narzędzi dostarczanych przez grę do pokonywania wyzwań. „Nigdy nie czułem wstydu”, mówi, odzwierciedlając odczucia wielu graczy, którzy mierzą się z potężnymi bogami i półbogami w grze.

Niechęć po premierze

Pomimo swojego zaangażowania w tworzenie gier, Miyazaki ma tendencję do unikania grania w swoje gry po premierze. „Po premierze zwykle nie chcę jej dotykać, ponieważ wiem, że albo znajdę rzeczy, które zostawiłem na stole, albo kwestie, które będą mnie denerwować” – powiedział. Ta niechęć wynika z jego niezdolności do wprowadzania znaczących zmian, gdy gra jest już dostępna na rynku.

Rozwiązywanie wczesnych problemów

Shadow of the Erdtree napotkało stosunkowo niewiele problemów od czasu premiery, z wyjątkiem zauważalnego mikro-trzasku wpływającego na niektóre systemy. FromSoftware proaktywnie podeszło do tych problemów, wydając łatki, które nie tylko naprawiają problemy graficzne, ale także nieznacznie zwiększają poziom trudności gry. To proaktywne podejście zostało dobrze przyjęte, zapewniając płynniejsze wrażenia dla zdecydowanej większości graczy.

Imponujące zaangażowanie graczy

Oczekiwanie na Shadow of the Erdtree było wyraźnie uzasadnione. DLC osiągnęło szczytową liczbę ponad 700 000 jednoczesnych graczy na Steam, zaledwie 200 000 mniej niż rekord wszech czasów ustanowiony przez pierwszą premierę Elden Ring w 2022 roku. Takie liczby podkreślają sukces DLC i nieprzemijającą popularność uniwersum Elden Ring.

Równoważenie sukcesu i ryzyka

Miyazaki odniósł się również do ewoluującego krajobrazu tworzenia gier, w którym budżety, skala i zakres znacznie wzrosły. „Miejsce na porażkę nie jest już tak tolerowane jak w przeszłości” – zauważył. FromSoftware ogranicza to ryzyko, współpracując z firmami finansującymi swoje projekty, zapewniając, że nie są one nadmiernie zależne od sukcesu pojedynczego projektu. Strategia ta pozwala na skalkulowane ryzyko i możliwość niepowodzenia, co jest niezbędne dla innowacji i rozwoju.

Perspektywy na przyszłość

Patrząc w przyszłość, Miyazaki podkreśla znaczenie znalezienia odpowiednich projektów, które pozwalają na porażkę, niezależnie od tego, czy mają one mniejszy zakres, czy są modułem w większej strukturze. Filozofia ta zapewnia, że FromSoftware może nadal przekraczać granice, zachowując stabilność finansową.