G2 Stride zwyciężyło w RLCS London Major 2024, zdobywając tytuł mistrzowski przed licznie zgromadzoną publicznością w Copper Box Arena. Północnoamerykański zespół zapewnił sobie triumf pokonując Falcons wynikiem 4-1 w wielkim finale. Wcześniej tego wieczoru pokonali Furię 4-2 w półfinale, pokazując swoją dominację w całym turnieju.

Elektryzująca atmosfera w Copper Box Arena

Na wielkim finale pojawił się entuzjastyczny tłum ponad 6000 fanów Rocket League. Landon „BeastMode” Konerman, MVP turnieju, poprowadził G2 Esports do zwycięstwa, zaznaczając pierwszą wygraną trofeum RLCS w Londynie od 2022 roku. Copper Box Arena, znana z tętniącej życiem historii e-sportu, odbiła się echem wiwatów fanów, gdy G2 podniosło trofeum.

Historyczne półfinały z różnorodną reprezentacją

Niedziela mistrzostw była szczególnie godna uwagi, ponieważ w półfinałach znalazły się drużyny z czterech różnych regionów, co jest pierwszym takim wydarzeniem w historii RLCS. W finałowej czwórce znalazły się drużyny Furia (Brazylia, Ameryka Południowa), Team Falcons (Arabia Saudyjska/Bliski Wschód), G2 Esports (USA/Ameryka Północna) i Gentle Mates (Francja/Europa). Zróżnicowana reprezentacja dodała rywalizacji wyjątkowego smaku, podkreślając globalny zasięg e-sportu Rocket League.

Weekendowa frekwencja i reprezentacja Wielkiej Brytanii

RLCS London Major przyciągnął w weekend imponującą liczbę 12 000 uczestników. Wzięło w nim udział sześciu graczy z Wielkiej Brytanii i Irlandii, reprezentujących cztery różne drużyny. Jednak tylko Jack „ApparentlyJack” Benton z Gen.G Mobil1 Racing awansował do fazy pucharowej, podkreślając konkurencyjny charakter wydarzenia.

Zwycięstwo G2 Stride i perspektywy na przyszłość

Oprócz trofeum RLCS, G2 Stride zapewniło sobie nagrodę w wysokości 75 000 dolarów i kluczowe punkty kwalifikacyjne do nadchodzących Mistrzostw Świata RLCS w Fort Worth. Odnosząc się do zwycięstwa, BeastMode pochwalił londyński tłum, stwierdzając: „Londyński tłum jest jak nic innego, czego doświadczyliśmy wcześniej w jakiejkolwiek innej części świata – od przyśpiewek fanów po energię areny, to było niesamowite doświadczenie”.

Rosnąca obecność e-sportu w Wielkiej Brytanii

RLCS London Major był trzecim dużym wydarzeniem e-sportowym organizowanym w Wielkiej Brytanii w ciągu sześciu tygodni, po Blast R6 Major w Manchesterze i finale Blast Premier Spring w Ovo Arena Wembley. Ta seria głośnych wydarzeń podkreśla rosnące znaczenie Wielkiej Brytanii na globalnym rynku e-sportu, który ma 6% udziału i przewiduje się, że osiągnie 1,6 miliarda dolarów do końca 2024 roku.

Ogłoszono Mistrzostwa Świata FIFAe z udziałem Rocket League

W znaczącym rozwoju e-sportu Rocket League, FIFAe ogłosiła wprowadzenie rozgrywek drużyn narodowych, FIFAe World Cup z udziałem Rocket League, podczas Niedzieli Mistrzostw. W tym nowym turnieju weźmie udział 16 narodów, z których każdy wystawi trzech graczy i rezerwowego, wybranych na podstawie ich wyników w poprzednich turniejach Rocket League Majors.

Nowa era dla FIFAe i Rocket League

Po niedawnym rozstaniu z EA i uruchomieniu serii gier piłkarskich FC 24, FIFA zwróciła się do Rocket League, aby rozszerzyć swoje portfolio e-sportowe. Christian Volk, dyrektor ds. e-piłki nożnej i gier w FIFA, stwierdził: „Mistrzostwa Świata FIFAe z udziałem Rocket League wyznaczają nową erę dla FIFAe, zapewniając przełomową platformę dla stowarzyszeń członkowskich FIFA do rywalizacji w jednym z najważniejszych tytułów e-sportowych”.

Możliwości globalnego uczestnictwa

FIFA ogłosiła, że uczestniczące stowarzyszenia członkowskie będą miały możliwość zorganizowania własnych turniejów kwalifikacyjnych, aby wybrać najlepszych graczy do reprezentowania swoich krajów. Gracze zainteresowani udziałem mogą zarejestrować się na stronie FIFA.GG, aby uzyskać więcej informacji na temat procesu kwalifikacji w swoich krajach.

Podsumowanie

RLCS London Major 2024 nie tylko podkreślił ducha rywalizacji i globalną atrakcyjność e-sportu Rocket League, ale także przygotował grunt pod przyszły rozwój dzięki ogłoszeniu Mistrzostw Świata FIFAe z udziałem Rocket League. Podczas gdy G2 Stride świętuje swoje zwycięstwo, społeczność e-sportowa z niecierpliwością oczekuje nadchodzących zawodów i dalszej ekspansji Rocket League jako czołowego tytułu e-sportowego.