Grupa ” free thinkerów” AI ma zamiar zrewolucjonizować krajobraz e-sportu dzięki innowacyjnemu turniejowi bot-vs-bot w Street Fighter III: 3rd Strike. Zorganizowany przez Mike'a Andersona i Jesse'ego Bryana z niezależnej grupy AI 6079, „AI Prize Fight” ma na celu wprowadzenie nowego gatunku konkurencyjnych gier.
Unikalna koncepcja turnieju
W maju 2024 roku ogłoszono AI Prize Fight, obiecując serię turniejów, w których pasjonaci technologii i fani gier 'bijatyk' mogą tworzyć „agentów” AI, aby rywalizować w Street Fighter III: 3rd Strike. Dzięki nagrodom w wysokości 15 000 USD wydarzenie przyciągnęło znaczną uwagę w mediach społecznościowych. Jednak koncepcja zastąpienia ludzkich konkurentów botami AI wywołała pytania o jej akceptację w społeczności gier walki (FGC).
Nie zastępowanie profesjonalistów, ale innowacja
Wbrew obawom, Anderson i Bryan wyjaśnili, że ich celem nie jest zastąpienie ludzkich graczy botami AI. Zamiast tego zamierzają stworzyć nowy gatunek e-sportu, podobny do BattleBots, w którym uczestnicy budują i szkolą agentów AI, aby rywalizowali w ich imieniu. Bryan porównał to do sztuki sztucznej inteligencji, w której rywalizacja polega raczej na projektowaniu intelektualnym niż fizycznym wykonaniu. Wyobraża sobie przyszłość, w której gracze tworzą agentów AI, aby grali dla nich w gry, sugerując nawet, że profesjonaliści e-sportowi mogliby znakować i sprzedawać swoje odpowiedniki AI.
Nowy rodzaj zawodów gamingowych
Bryan przewiduje zmianę w kierunku zawodów w grach, które nagradzają szybkie umiejętności inżynieryjne. Gracze będą tworzyć agentów SI za pomocą serii podpowiedzi, koncentrując się na planowaniu strategicznym, a nie na czasie reakcji. Ta nowa forma rywalizacji może podnieść rolę inżynierów tworzących podpowiedzi, podobnie jak inżynierów oprogramowania w przeszłości. Bryan uważa, że może to zrewolucjonizować gry, umożliwiając graczom kontrolowanie swojej przyszłości i tworzenie własności intelektualnej.
Potencjał agentów AI
AI Prize Fight służy jako „demo technologiczne”, aby zapoznać graczy z możliwościami programowania AI. Bryan porównuje ją do szachów, w których agenci AI muszą analizować i dostosowywać swoje strategie w oparciu o poprzednie walki. Ten nowy e-sport wymaga od graczy skutecznego przekazywania swoich strategii agentom AI, pokazując potencjał sztucznej inteligencji w warunkach rywalizacji.
Przyszła ekspansja i decentralizacja
Założyciele już planują rozszerzenie AI Prize Fight, dążąc do stworzenia gier, które zapewnią agentom AI jeszcze większą kontrolę. Anderson podkreśla znaczenie decentralizacji AI, podkreślając, że bezpośrednie konkursy AI mogą zademonstrować możliwości zdecentralizowanych sieci. Ponieważ duże firmy, takie jak Apple, inwestują w sztuczną inteligencję, Anderson i Bryan postrzegają to jako kluczowy krok w umożliwieniu osobom fizycznym przejęcia własności nad ich danymi.
Własność danych i gracze
Bryan podnosi ważną kwestię dotyczącą własności danych w grach. Zauważa, że unikalne style gry graczy są mapowane, tworząc profile psychograficzne, które mogą być cenne. Pytanie o to, kto jest właścicielem tych danych, staje się coraz bardziej istotne w miarę rozwoju sztucznej inteligencji. Bryan uważa, że AI Prize Fight może pomóc graczom stać się bardziej świadomymi swoich danych i przejąć nad nimi kontrolę.
Podsumowanie
AI Prize Fight ma wprowadzić przełomową koncepcję do świata e-sportu, łącząc innowacje AI z rywalizacją w grach. Skupiając się na szybkiej inżynierii i planowaniu strategicznym, Anderson i Bryan mają nadzieję stworzyć nowy gatunek e-sportu, który umożliwi graczom przejęcie kontroli nad ich danymi i własnością intelektualną. W miarę rozwoju serii turniejów ciekawie będzie zobaczyć, jak FGC i szersza społeczność graczy zareagują na tę śmiałą wizję przyszłości.