Riot Games zaprezentowało innowacyjny system wyboru bohaterów, Fearless Draft, który zadebiutuje w League of Legends (LoL) Esports na tierze 1 w 2025 roku. Ten nowy system ma na celu ulepszenie rywalizacji poprzez zachęcanie do zróżnicowanych kompozycji drużyn i ich strategii.

Wprowadzenie Fearless Draft'u

System Fearless Draft, znacząca aktualizacja ogłoszona w aktualizacji deweloperskiej Riot z 11 czerwca, uniemożliwi drużynom wybieranie bohaterów, których używali w poprzednich meczach w ramach serii. Zmiana ta jest częścią dalszych działań mających na celu urozmaicenie rozgrywki i zachęcenia drużyn do dostosowywania strategii na bieżąco. System ten był już wykorzystywany w rozgrywkach tieru 2, a teraz ma odcisnąć swoje piętno na najwyższych szczeblach LoL Esports.

Początkowa faza draftu

W grze pierwszej proces draftu pozostaje niezmieniony. Drużyny banują i wybierają swoich bohaterów jak zwykle. Ta tradycyjna faza przygotowuje grunt pod nowe zasady, które wejdą w życie w kolejnych meczach.

Kolejne gry

Od drugiej gry zaczynają obowiązywać ograniczenia Fearless Draftu. Drużyny nie mogą wybierać żadnych bohaterów, których wykorzystały w poprzedniej grze, chociaż ich przeciwnicy mogą wybrać tych bohaterów. Jeśli seria przechodzi do trzeciego meczu, wszyscy bohaterowie wybrani przez drużynę w pierwszych dwóch meczach stają się dla niej niedostępni, ale ich przeciwnicy nadal mogą wybrać tych bohaterów.

Rozwiązanie dla serii do pięciu zwycięstw

Obecny system Fearless Draft jest przeznaczony dla maksymalnie trzech gier, co stanowi wyzwanie dla powszechnego formatu serii Best-of-Five w e-sporcie LoL'a. Oczekuje się, że Riot wyda zaktualizowaną wersję Fearless Draftu, aby uwzględnić te dłuższe serie, zapewniając, że nowy system może być skutecznie włączony do wszystkich scenariuszy rywalizacji.

Warianty Fearless Draft'u

Istnieją dwie główne wersje Fearless Draft: twarda i miękka. Miękka wersja, częściej używana, pozwala przeciwnikom wybierać bohaterów, których wcześniej wybrała drużyna przeciwna, pod warunkiem, że sami ich nie wybrali. Twarda wersja jest bardziej restrykcyjna; po wybraniu bohatera przez dowolną drużynę nie można go wybrać ponownie przez resztę serii. Ta bardziej rygorystyczna wersja została po raz pierwszy zaimplementowana w LCK CL, południowokoreańskiej lidze drugiego poziomu.

Modyfikacje i eksperymenty

Różne ligi eksperymentowały z różnymi wariantami Fearless Draftu. Na przykład NACL, druga liga północnoamerykańskich rozgrywek, używa zmodyfikowanej wersji, w której w meczu czwartym tylko trzech bohaterów może zostać zbanowanych przez każdą drużynę, a w meczu piątym żaden bohater nie może zostać zbanowany. Zmiany te mają na celu znalezienie optymalnej równowagi między sprawiedliwością a różnorodnością strategiczną.

Szersze znaczenie dla LoL Esports

Wprowadzenie Fearless Draftu jest częścią serii szeroko zakrojonych zmian, które Riot Games wdraża na sezon 2025. Wraz z nowym systemem draftu, Riot ogłosił połączenie kilku lig regionalnych. LCS połączy się z CBLoL i LLA, podczas gdy większość lig APAC połączy się w jedną, z wyłączeniem LCK i LPL. Dodatkowo do kalendarza rozgrywek dodany zostanie nowy międzynarodowy turniej.

Zmiany te odzwierciedlają zaangażowanie Riot w rozwój e-sportu LoL, zapewniając, że pozostanie on dynamiczny i wciągający zarówno dla graczy, jak i fanów. Fearless Draft, wspierając bardziej zróżnicowaną i nieprzewidywalną rozgrywkę, ma być kamieniem węgielnym tej ewolucji, rzucając drużynom wyzwanie do wprowadzania innowacji i ciągłego dostosowywania się.

Podsumowanie

Fearless Draft stanowi odważny krok naprzód dla League of Legends Esports, obiecując wnieść do gry nowy poziom strategicznej złożoności i emocji. Podczas gdy drużyny przygotowują się do poruszania się po tym niezbadanym terytorium, fani mogą oczekiwać sezonu wypełnionego świeżymi taktykami i ekscytującymi meczami.