W Abu Dhabi po raz pierwszy zobaczyliśmy oficjalny mecz na mapie Anubis. Jednak Outsiders, które wyprało lokację, raczej nie jest zadowolone.
Oficjalnie wystartował ostatni duży turniej CS:GO w 2022 roku. Jako pierwsi na serwerze pojawili się reprezentanci Teamu Liquid oraz Outsiders, a zwycięsko z tego starcia wyszli gracze z Ameryki Północnej.
Inauguracyjne starcie rozpoczęło się od mapy Inferno, na której zawodnicy Team Liquid byli chyba trochę zaspani. Outsiders wygrało pierwszą połowę zaskakująco wysokim wynikiem 13:2, przez co domknięcie pierwszej mapy było już tylko formalnością. Tak słaba forma Amerykanów zaskoczyła wyjątkowo mocno, wszak to oni zdecydowali się wybrać Inferno na start.
Jednak gracze zza oceanu zaskoczyli, tym razem pozytywnie, na kolejnej lokacji – Anubis. Rosjanie jako pierwsi na świecie zdecydowali się zagrać na nowej mapie z puli turniejowej, jednak najwidoczniej przeszacowali swoje umiejętności. Mieli ogromne problemy z rozpoczęciem punktowania, bo Liquid zaprezentowało solidną defensywę obszarów bombowych. Później, po zmianie stron, EliGE i spółka dali swoim oponentom bolesną lekcję gry ofensywnej na mapie Anubis, wygrywając ostatecznie 16:8.
Starcie rozstrzygnęło się na Mirage'u. Liquid ponownie świetnie rozegrało stronę terrorystów, zdobywając osiem rund z rzędu, a łącznie wygrywając aż dziesięć punktów przed zmianą stron. Zawodnicy z Ameryki Północnej prezentowali świetne umiejętności indywidualne, a na serwerze królował YEKINDAR, czyli były kolega z drużyny reprezentantów Outsiders. Zdobył dziś słodką wygraną, ponownie pokonując rywali wynikiem 16:8.
Polska transmisja BLAST Premier World Final jest prowadzona na kanale Izaka w serwisie Twitch, a za jej przygotowanie odpowiada GAM3RS_X. W gronie komentatorów i analityków zasiadają Piotr ‘Izak’ Skowyrski, Łukasz ‘Hermes’ Pożyczek, Radek ‘Mad1’ Florkowski, Olaf ‘Szeregowy’ Ostrowski oraz Mikołaj ‘Urf’ Palimąka. Polska transmisja nie odbyłaby się bez pomocy partnerów. Transmisje wspierają takie marki jak Displate – producent jedynych w swoim rodzaju, oficjalnie licencjonowanych metalowych plakatów dla graczy i nie tylko; WK Dzik, który zadba o liczne niespodzianki na streamach, marka Predator wraz z Media Expert oraz platforma inwestycyjna XTB.