Dwie międzynarodowe drużyny awansowały do Turnieju Promocyjnego Baltic Playground dzięki otwartym kwalifikacjom. Już w najbliższy piątek przystąpią do walki w głównych rozgrywkach.
6 oraz 13 listopada odbyły się otwarte kwalifikacje do Turnieju Promocyjnego pod szyldem Baltic Playground. Zwycięzcy już w najbliższy weekend będą kontynuować walkę o awans do drugiej Ultraligi. Przypomnijmy, że droga ta została podzielona na dwie fazy – Regular oraz Main. W tej pierwszej czekają już reprezentanci Żółwi Błotnych oraz Klubu R, którzy wywalczyli sobie awans podczas finałów pierwszego sezonu Baltic Playground, a dołączą do nich zwycięzcy otwartych turniejów eliminacyjnych.
Warto nadmienić, że otwarte kwalifikacje do Turnieju Promocyjnego cieszyły się sporą popularnością również poza granicami Polski. Łącznie w rozgrywkach zobaczyliśmy ponad 70 zespołów, a najlepszym składem pierwszej tury okazali się reprezentanci AFN Esports, w którym znajdziemy dwóch Polaków, Włocha, Szwajcara oraz Duńczyka. Drugiego slota zgarnęła hiszpańska organizacja Europe Saviors Club, prowadzona przez trzech Polaków, Czecha i Hiszpana. Składy laureatów:
AFN Esports
- Wind
- hainess
- Vasco
- M4th
- Kiozom
Europe Saviors Club
- xGenesis
- Modi
- danzA
- Luty
- XerRay
Kolejnym krokiem w drodze do awansu do drugiej dywizji Ultraligi jest Promotional Tournament Regular, który będzie transmitowany w dniach 18-20 listopada na kanale ESPORT NOW. W gronie komentatorskim znajdą się nowe twarze, będące niespodzianką dla społeczności League of Legends. Do etapu Main awansują dwie najlepsze formacje z fazy Regular i zmierzą się ze spadkowiczami z drugiej dywizji Ultraligi, czyli Thunderflash i Meavedron. Na zwycięzców czeka awans, lub powrót, do drugiej UL.
Harmonogram:
- 18 – 20 listopada – Promotional Regular,
- 2 – 4 grudnia – Promotional Main.
Obydwa etapy turnieju promocyjnego zostaną rozegrane według drabinki podwójnej eliminacji, a wszystkie mecze będą miały charakter best-of-five. Drużyny Żółwie Błotne oraz Klub R dostają ułatwiony start w fazie Regular i zaczną grę od drugiej rundy drabinki wygranych.
Rozgrywki z Promotional Main będą transmitowane na kanale www.twitch.tv/nervarien, w duecie komentatorskim ponownie pojawią się Damian “Nervarien” Ziaja oraz Łukasz “Leo” Mirek.
Głównym partnerem został Alior Bank wraz z Mastercard, który ponownie wspiera esport oraz graczy. Bank w swojej ofercie posiada “Konto dla gracza”, dzięki któremu można zdobyć unikatową kartę z Mistrzowską Ashe – bohaterką League of Legends. W ramach konta dostępnych jest 11 korzyści, z których 2 są zawsze darmowe. Po aktywacji i zarejestrowaniu karty w Programie Mastercard Bezcenne Chwile, posiadacz zbiera punkty, które można wymienić na atrakcyjne nagrody jak Riot Points, skrzynie Hextech z kluczem, skiny, czy peryferia komputerowe.
Partnerem rozgrywek została marka Displate producent metalowych plakatów, zaprojektowanych po to, by celebrować swoje pasje. Marka była partnerem tytularnym pierwszej edycji wydarzenia Meet at Rift w Łodzi, podczas którego rozegrano finały LAN-owe Baltic Playground.