Grupa programistów przez sześć miesięcy pracowała nad odtworzeniem CS:GO na silniku Source 2 i dziś chwalą się wynikami swojej pracy.
Moderzy za pomocą narzędzia S&box, czyli duchowego spadkobiercy Garry's Moda, przez ostatnie sześć miesięcy pracowali na wiernym odwzorowaniu CS:GO na silniku Source 2. Programiści postawili na zbudowanie gry od nowa i nie wykorzystali nawet jednej linijki oryginalnego kodu. Dlaczego? Po pierwsze, na pewno nie chcieli naruszać własności intelektualnej Valve, co mogłoby się spotkać z ich negatywnym podejściem do projektu.
Po drugie twórcy nie chcieli zagmatwanego i skomplikowanego kodu Counter-Strike'a, który rozrósł się do ogromnych rozmiarów przez 10 lat pracy nad nim. Stworzenie go od nowa umożliwi im aby w przyszłości łatwiej dodawać nowe mechaniki lub inne rzeczy, które chcieliby przetestować. Tutaj możecie zobaczyć efekty ich pracy: