Rozwiązanie „kod twórcy” znane dotychczas przede wszystkim z Fortnite, trafia również do League of Legends. Na ten moment jedynie dla wybrańców i w formie testów.

W czasie swojego burzliwego rozwoju, Fortnite zrewolucjonizował wiele kwestii w świecie gamingu i transmisji na żywo. Jedną z nich było zaprezentowanie rozwiązania zwanego „kod twórcy”, dzięki któremu znane osobistości mogły zarabiać małą część od każdej sprzedaży wirtualnych dóbr wewnątrz gry, jak skórki czy przepustki bojowe. Od tego momentu minęło już sporo czasu, ale Riot Games uznało, że jest to dobry moment aby zaprezentować coś podobnego w League of Legends.

Wczoraj amerykańskie studio poinformowało, że wybrane osoby w czasie wydarzenia Czarodziejek Gwiazd będą miały możliwość przetestować system zwany „powiązanie produktu”. Twórcy zostali wybrani z Ameryki Północnej, Brazylii, Niemiec oraz Włoch i otrzymali specjalne reflinki przypisane do siebie. Widzowie po kliknięciu w link przenoszeni są na specjalną zewnętrzną stronę, na której mogą dokonać zakupu skórek z najnowszej kolekcji, tym samym oddając część pieniędzy na konto swojego ulubionego twórcy. Partnerzy otrzymują 5–10% zysku — w zależności od tego, która skórka Czarodziejek Gwiazd zostanie zakupiona

Rozwiązanie zaproponowane przez Riot Games różni się od tego, które znamy w Fortnite. Epic Games zaserwowało zdecydowanie bardziej intuicyjną mechanikę, a przede wszystkim umożliwiającą robienie zakupów w grze – gracz nie musiał dokonywać dodatkowych akcji. Osoba chcąca zakupić skórkę musi najpierw znaleźć specjalny link, później sfinalizować transakcję w zewnętrznym serwisie, a dopiero później zalogować się do klienta – to może sprawić, że będą tylko nieliczni będą z tego korzystać.