Dziś na serwery trafiła aktualizacja sygnowana numerem 12.13, w której między innymi zobaczymy ważne zmiany Systemu Nagród.
System „Nagród za Cele” to jedna z najważniejszych mechanik zaprezentowanych w sezonie dwunastym. Jej założeniem jest otworzyć furtkę do zwycięstwa drużynie, która popełniła w początkowej fazie gry kilka błędów. Złotą zasadą tzw. „bounty” miał być fakt, że spełnienie warunków stawianych do zdobycia dodatkowego złota miało być trudne, ale nie niemożliwe.
Jednak zbalansowanie Bounty okazało się trudniejsze niż zakładano. Z tego powodu system załączał się w przypadkach, w których nie powinien – gdy zespół był tylko troszeczkę do tyłu lub nawet gdy obydwa teamy były na równi, a to bardzo często było autostradą do wygranej dla jednego z teamów. Riot Games stara się naprawić tę sytuację, wprowadzając w patchu 12.13 następujące zmiany:
- Czas trwania nagrody 5 sek. >>> 60 sek.
- Dawaj kasę – Cele będą się teraz dezaktywowały nieco wcześniej, jeśli przegrywająca drużyna zmniejszy przewagę wroga.
- Hej! – Zdobycie nagrody za cel, podczas gdy cele są aktywne, teraz anuluje wszystkie inne nagrody za cele na mapie (dopóki nagrody nie zostaną ponownie aktywowane ze względu na dużą przewagę).
- Chomikowanie – Bohaterowie, którzy mają efekty bierne pozwalające im kumulować złoto, tacy jak Draven czy Gangplank, a także runy, takie jak Łowca Skarbów, nie wliczają się już do łącznego złota drużyny podczas obliczania nagród za cele.
- Wartość smoków i wież – Sposób, w jaki smoki i wieże są wliczane w kalkulacjach nagród za cele, został zaktualizowany. Teraz bardziej spełnia oczekiwania graczy co do ich wartości.
Zdecydowanie są to bardzo ważne zmiany, które powinny zostać uwzględnione już wcześniej. Teraz przyjdzie nam zaczekać i zobaczyć w jaki sposób wpłyną one na rozgrywki na Summoners Rift.