Poznaliśmy szczegóły patcha 12.12, który skupi się na zmianach przywoływanych przyjaznych stworów, aby lepiej wpasowały się w obecną metę.

Niedawna rewolucja w mecie, wprowadzająca więcej wytrzymałości u wszystkich czempionów, teraz zastosowana zostanie również u przyjaznych stworów, które nieco zostały w tyle. Tibbers, Daisy, a nawet Dziewica przywoływana przez Yoricka, otrzymają dodatkowe punkty zdrowia, zyskując na sile.

Na liście zmian znalazł się również Viego. Riot Games chce usunąć interakcję pomiędzy czarami W i E, która pozwalała Zniszczonemu Królowi od razu zniknąć w czarnej mgle. Według fanów tego bohatera, jest to kluczowa mechanika w stylu gry pod zabójcę, czyli gdy składa się przede wszystkim przedmioty dające więcej obrażeń. Taka zmiana zepchnie Viego w rolę kolejnego tanka i odbierze graczom elastyczność i możliwość dostosowania się do sytuacji na Summoners Rift.

Oto jakie zmiany zobaczymy w patchu 12.12, który pojawi się na oficjalnych serwerach 22 czerwca:

Wzmocnienia championów:

Amumu:

  • Q koszt many: 70 –> 30-50
  • R obrażenia: 150-350 –> 200-400

Annie:

  • Q przelicznik AP: 75% –> 80%
  • R zdrowie Tibbersa 1200-3000 –> 1300-3100
  • R pancerz i odporność na magię Tibbersa: 30-70 –> 30-90

Blitzcrank

  • Q obrażenia: 90-290 –> 105-305
  • R obrażenia: 250-500 –> 275-525

Heimerdinger:

  • Q obrażenia wieżyczek: 6-18 –> 7-23
  • Q zdrowie wieżyczek: 150-575 –> 175-700
  • E czas odnowienia: 12s –> 11s

Ivern

  • P koszt zdrowia 23% –> 20%
  • P koszt many 34.5% –> 30%
  • E tarcza 70-190 –> 80-220
  • R zdrowie Daisy: 1250 – 3750 –> 1300 – 3900
  • R resisty Daisy: 15 / 40 / 90 –> 20 / 50 / 100

Jarvan IV

  • Przyrost many: 40 –> 55
  • Czas odnowienia pasywki na celu: 6 –> 6-3

Yorick:

  • Życie ghouli: 100-185 (+15% HP Yoricka) –> 110-212 (+20% HP Yoricka)
  • Zdrowie dziewicy: 300 / 1000 / 3000 +70% Yorick's total HP –> 350 / 1100 / 3300 +75% Yorick's total HP

Osłabienia czempionów:

Bel'Veth:

  • regeneracja zdrowia: 8.5 +0.85/lvl –> 7 +0.7/lvl
  • zasięg ataków podstwowych: 125 –> 175
  • P:
    – Daje jeden stack za pokonanie dużych minionów
    – Bazowa prędkość ataku: 0.25% – 1.25%–> 0.28% – 1%
  • Q:
    – Bugfix: nie zadaje już podwójnych obrażeń nieuchronnych
  • E:
    – Minimalne obrażenia: 8-20 –> 8-16
  • R:
    – Obrażenia eksplozji od brakującego zdrowia: 25%-35% –> 25%
    – Dodatkowy zasięg ataku: 50-100 –> 50
    – Zdrowie Void Remora: 70%  –> 50%-70%
    – Naprawiono błąd, który powodował, że Bel'Veth traciła swoją R-kę.

Dr. Mundo:

  • Pasywka, regeneracja: 1-2% –> 0.8-1.6%
  • R bazowa regeneracja brakującego zdrowia: 10-20% ->>> 8-15%

Fiora:

  • P obrażenia nieuchronne: 3% (+5.5% za każde dodatkowe 100 AD) –> 2% (5.5 za każdego dodatkowe 100 AD)

Janna:

  • W spowolnienie: 24%-40% –> 20%-36%
  • W prędkość poruszania się: 6%-12% –> 6%-10%
  • E tarcza: 75-175 +60% AP –> 65-165 +55% AP

Lucian

  • Bazowe AD: 62 –> 60
  • Q obrażenia: 95-235 –> 95-215

Singed:

  • W spowolnienie: 60% –> 50%-70%
  • R dodatkowe statystyki: 30-90 –> 20-100

Viego:

  • Leczenie po przejęciu bohatera: 2.5% > 2% maksymalnego zdrowia celu
  • Dodatkowe obrażenia 15-25% > 12-20% brakującego zdrowia
  • Użycie W>E nie powoduje natychmiastowego zniknięcia

Zeri:

  • Regeneracja zdrowia: 3.25 –> 4.5
  • Przyrost regeneracji zdrowia 0.55 > 0.7
  • W obrażenia: 10-150 (+150% tAD +70% AP) –> 20-160 (+130% tAD +60% AP)

Zmiany czempionów:

Katarina:

  • P przelicznik dodatkowego AD sztyletu: 75% –> 65%
  • E obrażenia: 15-75 –> 20-80
  • E przelicznik AD: 50% –> 40%
  • R modyfikator on-hit: 25%-35% –> 28%-38%
  • R przelicznik dodatkowego AD: 16% +12.8% za każde 1.0 prędkości ataku –> 16% +16% za każde 1.0 prędkości ataku

Shaco:

  • Przyrost zdrowia: 103 –> 99
  • Przyrost pancerza: 4.7 –> 4.0
  • Q skalowanie AD: 25% –> 40%
  • W przelicznik obrażeń AOE: 9% –> 12%
  • E przelicznik AP: 50% –> 60%
  • E przelicznik AD: 70% –> 75%

Yuumi:

  • P tarcza 56-360 –> 60-380
  • E bazowe leczenie –> 70-190 –> 70-150

Soraka:

  • R bazowe leczenie: 125-275 –> 150-350
  • R nie usuwa już głębokich ran

Zmiany systemowe

Night Harvester:

  • Zmieniono przepis na budowę przedmiotu, nie zmieniono jego ceny.

Predator:

  • Maksymalna prędkość poruszania się: 45% –> 25%-50%
  • Obrażenia 40-120 (+20% dodatkowego AD) (+10% AP) –> 20-180 (+25% dodatkowego AD) (+15% AP)
  • Czas odnowienia 90-60 –> 120-60