Poznaliśmy szczegóły patcha 12.12, który skupi się na zmianach przywoływanych przyjaznych stworów, aby lepiej wpasowały się w obecną metę.
Niedawna rewolucja w mecie, wprowadzająca więcej wytrzymałości u wszystkich czempionów, teraz zastosowana zostanie również u przyjaznych stworów, które nieco zostały w tyle. Tibbers, Daisy, a nawet Dziewica przywoływana przez Yoricka, otrzymają dodatkowe punkty zdrowia, zyskując na sile.
Na liście zmian znalazł się również Viego. Riot Games chce usunąć interakcję pomiędzy czarami W i E, która pozwalała Zniszczonemu Królowi od razu zniknąć w czarnej mgle. Według fanów tego bohatera, jest to kluczowa mechanika w stylu gry pod zabójcę, czyli gdy składa się przede wszystkim przedmioty dające więcej obrażeń. Taka zmiana zepchnie Viego w rolę kolejnego tanka i odbierze graczom elastyczność i możliwość dostosowania się do sytuacji na Summoners Rift.
Oto jakie zmiany zobaczymy w patchu 12.12, który pojawi się na oficjalnych serwerach 22 czerwca:
Wzmocnienia championów:
Amumu:
- Q koszt many: 70 –> 30-50
- R obrażenia: 150-350 –> 200-400
Annie:
- Q przelicznik AP: 75% –> 80%
- R zdrowie Tibbersa 1200-3000 –> 1300-3100
- R pancerz i odporność na magię Tibbersa: 30-70 –> 30-90
Blitzcrank
- Q obrażenia: 90-290 –> 105-305
- R obrażenia: 250-500 –> 275-525
Heimerdinger:
- Q obrażenia wieżyczek: 6-18 –> 7-23
- Q zdrowie wieżyczek: 150-575 –> 175-700
- E czas odnowienia: 12s –> 11s
Ivern
- P koszt zdrowia 23% –> 20%
- P koszt many 34.5% –> 30%
- E tarcza 70-190 –> 80-220
- R zdrowie Daisy: 1250 – 3750 –> 1300 – 3900
- R resisty Daisy: 15 / 40 / 90 –> 20 / 50 / 100
Jarvan IV
- Przyrost many: 40 –> 55
- Czas odnowienia pasywki na celu: 6 –> 6-3
Yorick:
- Życie ghouli: 100-185 (+15% HP Yoricka) –> 110-212 (+20% HP Yoricka)
- Zdrowie dziewicy: 300 / 1000 / 3000 +70% Yorick's total HP –> 350 / 1100 / 3300 +75% Yorick's total HP
Osłabienia czempionów:
Bel'Veth:
- regeneracja zdrowia: 8.5 +0.85/lvl –> 7 +0.7/lvl
- zasięg ataków podstwowych: 125 –> 175
- P:
– Daje jeden stack za pokonanie dużych minionów
– Bazowa prędkość ataku: 0.25% – 1.25%–> 0.28% – 1% - Q:
– Bugfix: nie zadaje już podwójnych obrażeń nieuchronnych - E:
– Minimalne obrażenia: 8-20 –> 8-16 - R:
– Obrażenia eksplozji od brakującego zdrowia: 25%-35% –> 25%
– Dodatkowy zasięg ataku: 50-100 –> 50
– Zdrowie Void Remora: 70% –> 50%-70%
– Naprawiono błąd, który powodował, że Bel'Veth traciła swoją R-kę.
Dr. Mundo:
- Pasywka, regeneracja: 1-2% –> 0.8-1.6%
- R bazowa regeneracja brakującego zdrowia: 10-20% ->>> 8-15%
Fiora:
- P obrażenia nieuchronne: 3% (+5.5% za każde dodatkowe 100 AD) –> 2% (5.5 za każdego dodatkowe 100 AD)
Janna:
- W spowolnienie: 24%-40% –> 20%-36%
- W prędkość poruszania się: 6%-12% –> 6%-10%
- E tarcza: 75-175 +60% AP –> 65-165 +55% AP
Lucian
- Bazowe AD: 62 –> 60
- Q obrażenia: 95-235 –> 95-215
Singed:
- W spowolnienie: 60% –> 50%-70%
- R dodatkowe statystyki: 30-90 –> 20-100
Viego:
- Leczenie po przejęciu bohatera: 2.5% > 2% maksymalnego zdrowia celu
- Dodatkowe obrażenia 15-25% > 12-20% brakującego zdrowia
- Użycie W>E nie powoduje natychmiastowego zniknięcia
Zeri:
- Regeneracja zdrowia: 3.25 –> 4.5
- Przyrost regeneracji zdrowia 0.55 > 0.7
- W obrażenia: 10-150 (+150% tAD +70% AP) –> 20-160 (+130% tAD +60% AP)
Zmiany czempionów:
Katarina:
- P przelicznik dodatkowego AD sztyletu: 75% –> 65%
- E obrażenia: 15-75 –> 20-80
- E przelicznik AD: 50% –> 40%
- R modyfikator on-hit: 25%-35% –> 28%-38%
- R przelicznik dodatkowego AD: 16% +12.8% za każde 1.0 prędkości ataku –> 16% +16% za każde 1.0 prędkości ataku
Shaco:
- Przyrost zdrowia: 103 –> 99
- Przyrost pancerza: 4.7 –> 4.0
- Q skalowanie AD: 25% –> 40%
- W przelicznik obrażeń AOE: 9% –> 12%
- E przelicznik AP: 50% –> 60%
- E przelicznik AD: 70% –> 75%
Yuumi:
- P tarcza 56-360 –> 60-380
- E bazowe leczenie –> 70-190 –> 70-150
Soraka:
- R bazowe leczenie: 125-275 –> 150-350
- R nie usuwa już głębokich ran
Zmiany systemowe
Night Harvester:
- Zmieniono przepis na budowę przedmiotu, nie zmieniono jego ceny.
Predator:
- Maksymalna prędkość poruszania się: 45% –> 25%-50%
- Obrażenia 40-120 (+20% dodatkowego AD) (+10% AP) –> 20-180 (+25% dodatkowego AD) (+15% AP)
- Czas odnowienia 90-60 –> 120-60