Valve w miniony weekend po raz pierwszy oficjalnie odniosło się do CS:GO w narzędziach do tworzenia modeli w silniku Source 2.
Po raz kolejny otrzymujemy nieoficjalne potwierdzenia, że prace nad przeniesieniem CS:GO na silnik Source 2 trwają w najlepsze. Valve po raz pierwszy bezpośrednio odniosło się do swojej najpopularniejszej gry w programie ModelDoc Editor, który służy użytkownikom do tworzenia, oglądania oraz edycji modeli opartych na silniku Source 2. Poinformował o tym użytkownik Gabe Follower na twitterze.
Funkcja jaka pojawiła się w ModelDocu jest z pozoru bardzo trywialna i służy do łatwiejszego tworzenia modeli karabinów z naklejkami i nazywa się „CSGO Sticker Position”. Jednak gdy zgłębimy temat można połączyć to z informacjami, które wyciekały ze studia jeszcze w 2020 roku, gdy wskazywano, że pracownicy Gabe'a Newella zaprzestali pracę nad portem Counter-Strike'a na Source'a 2. Powodem miała być niemożliwość łatwego przeniesienia zawartości Warsztatu Steam dotyczącego CS:GO, a Valve nie chciało marnować pracy dziesiątek tysięcy artystów. Wzmianka w ModelDocu może wskazywać, że choć częściowo rozwiązali ten problem.
Wciąż jednak próżno szukać oficjalnych potwierdzeń dotyczących implementacji Source'a 2 w CS:GO. Niektórzy spodziewają się, że odkrycie kart może nastąpić pod koniec sierpnia 2022 roku, gdy CS:GO będzie obchodzić swoje dziesiąte urodziny.