Studio Riot Games postanowiło wydać patch pomocniczy, który pozwoli nam przeczekać do nadchodzącej aktualizacji 12.6, która pojawi się dopiero pod koniec miesiąca.

W harmonogramie aktualizacji, pomiędzy patchami 12.5 oraz 12.6 widnieje prawie miesięczna przerwa. Riot Games zaplanowało aby w tym czasie odciąć się od zmian balansu i przyjrzeć się mecie w szerszym spektrum oraz zaplanować długofalowe działania. Jednak pojawiło się kilka palących kwestii, obok których deweloperzy nie mogli przejść obojętnie.

Przede wszystkim trzeba było przywrócić do życia Masera Yi, którego bardzo mocno osłabiono hotfixem przez co jego współczynnik zwycięstw zanurkował do poziomów w okolicach 45%. Do tego wprowadzono mnóstwo małych zmian w strzelcach aby odciągnąć metę od Apheliosa oraz Jinx. Oto szczegóły:

Buffy championów:

  • Master Yi
    – bazowe zdrowie 550 >>> 599
    – E obrażenia nieuchronne: 30/37/44/51/58 (+30% bonus AD) >>> 30/38/46/54/62 (+30% bonus AD)
    – R czas odnowienia: 100/90/80 s >>> 85 s (na wszystkich poziomach)
  • Varus
    – W obrażenia magiczne przy ataku: 7/9/11/13/15 (+30% AP) >>> 7/10.5/14/17.5/21 (+30% AP)
    – R obrażenia magiczne: 150/200/250 >>> 150/250/350
  • Draven
    – bazowe AD 60 >>> 62
  • Ashe
    – W koszt many: 70 >>> 75/70/65/60/55
    – R czas odnowienia 100/80/60 >>> 80/70/60
  • Lucian
    – wzrost AD co poziom 2.3 >>> 2.9
    – pasywka: dodatkowe obrażenia za sojusznika: 14 (+10% AD) >>> 14 (+20% AD)

Nerfy championów:

  • Ryze
    – Pasywka: maksymalna mana 5% za każde 100 AP >>> 10% za każde 100 AP
    – Q obrażenia: 75/100/125/150/175 (+40% AP) (+3% bonus mana) >>> 70/90/110/130/150 (+45% AP) (+3% bonus mana)
  • Zeri
    – Bazowe AD: 58 >>> 53
    – Przyrost zdrowia: 85 (max. 1945)  >>> 90 (max. 2030)
    – Bazowy pancerz: 23 (+3.5 per level) >>> 22 (+3 per level)
    – Atak podstawowy: obrażenia naładowanego ataku na cel o pełnym zdrowiu: 3-15% >>> 1-10% (+0.5% na poziomach 1-7 , na poziomach +1% 8-13)
    – Q obrażenia: 9/13/17/21/25 (+110% AD) ⇒ 10/15/20/25/30 (+ 110% AD)
    – E czas odnowienia: 23/22/21/20/19 s ⇒ 23 s
    – E obrażenia przebicia: 80/85/90/95/100% >>> 60/70/80/90/100%
    – R ładunki: 3 >>> 4
    – R prędkość poruszania się 2% >>> 1.5%
  • Jinx
    – Q mana koszt rakiet: 16/17/18/19/20 >>> 20
    – Q zasięg rakiet: 100/125/150/175/200 >>> 80/110/140/170/200
  • Aphelios
    – Bazowy pancerz 28 >>> 26
    – Bazowe zdrowie 530 >>> 510

Nerfy przedmiotów:

  • Locket of the Iron Solari
    – Pasywka: dodatkowy pancerz i odporność na magię 5 >>> 3
    – Aktywacja: wartość tarczy 230-385 >>> 200-365