Sezon dwunasty w League of Legends nadchodzi wielkimi krokami, a wraz z nim oczywiście patch 12.1. Dziś w sieci pojawiły się o nim pierwsze informacje.

Za nami jeden z najdłuższych okresów bez aktualizacji. Jednak nareszcie Riot Games bierze się za zmiany balansujące moc postaci na Summoners Rift, ale studio nie zdecydowało się większe modyfikacje. Z pewnością ze względu na rychły start lig profesjonalnych, które rozpoczną się właśnie na patchu 12.1. Największą i najbardziej kontrowersyjną zmianą jest modyfikacja teleporta, która może odmienić styl gry zawodowców.

Lista planowanych zmian:

Wzmocnienia czempionów

  • Diana
    – Przelicznik AP na umiejętności pasywnej: 40% >>> 50%
    – Obrażenia pasywki przeciwko potworom 250% >>> 300%
  • Gangplank
    – Czas odnowienia Q – 5s >>> 4.5s
    – Koszt many Q – 60-40 >>> 55-35

Osłabienia czempionów

  • Sona
    – szczegóły wkrótce
  • Rek'Sai
    – szczegóły wkrótce

Wzmocnienia systemowe

  • Force of the Nature
    – Zbieranie ładunków wydłużone  5 >>> 7 sekund
    – Maksymalna redukcja obrażeń 20% >>> 25%

Osłabienia systemowe

  • Eclipse
    – Czas odnowienia dla bohaterów walczących wręcz – 6 >>> 8s
  • Immortal Shieldbow
    – AD – 55 >>> 50
    – Wartość tarczy 30-800 >>> 275-650
  • Wit's End
    – Odporność na magię 50 >>> 40
    – Nowy przepis: Hearthbound Axe + Null Magic Mantle + Pickaxe

Poprawki

  • Teleport
    – nie można używać na wardach i minionach
    – czas odnowienia 420-210 >>> 360
    – nie gwarantuje już przyspieszenia poruszania się
    – po 14 minucie zmienia się w Unleashed Teleport
    – Unleashed Teleport działa jak dotychczasowy teleport