Już po pierwszym dniu przedsezonu 2022 słychać nieprzychylne opinie o mechanice „Nagród za cele”, która ma zbyt mocno promować przegrywanie.
Riot Games wraz z nadejściem tegorocznego przedsezonu postanowił przetestować nową mechanikę pt. „Nagrody za cele”. Dla osób, które nie zaznajomiły się z systemem, pędzimy z wyjaśnieniami – algorytm ma wykrywać gdy przegrywająca drużyna zaczyna przegrywać… zbyt mocno. Wtedy na mapie pojawiają się dodatkowo nagradzane cele – zgładzenie smoka lub barona oraz niszczenie wież, dzięki którym słabszy zespół otrzymuje dodatkowe złoto. Wszystko po to aby zapewnić możliwość powrotu do rozgrywki i wyrównać szanse.
Całość w teorii brzmi dość sprawiedliwie, jednak egzekucja pomysłu na ten moment nie do końca podoba się społeczności League of Legends. Na redditcie League of Legends, który liczy sobie aż pięć i pół miliona użytkowników, pojawił się wątek osób twierdzących, że mechanika zdaje się być bardzo niesprawiedliwa dla wygrywającej drużyny.
Największym zarzutem, pojawiającym się w wielu wypowiedziach, jest fakt, że wystarczy jeden nafeedowany gracz aby uruchomić cały skrypt. Przykładowo: masz w zespole naprawdę dobry duet na dolnej alejce, który w ciągu zaledwie 10 minut zdobył aż kilka eliminacji i prowadzi w farmie. Niezależnie od sytuacji reszty przeciwników, algorytm powoduje, że oponenci zdobywają dodatkowe złoto za cele i po prostu zaczynają być silniejsi jako drużyna.
Innym przykładem może być specjalne wybranie czempionów skalujących się w czasie. Naturalną rzeczą jest, że gorzej radzą sobie we wczesnych fazach gry i zyskują na sile dopiero po kilkunastu/kilkudziesięciu minutach. W takich przypadkach niemalże zawsze przeciwna drużyna uzyska przewagę w złocie, ale dzięki systemowi Nagród za Cele skalujące się postacie zdecydowanie szybciej mogą uzyskać potrzebne złoto i po prostu z łatwością wygrać mecz.
Społeczność uważa, że nowa mechanika faworyzuje przegrywanie we wczesnej fazie gry. Być może na szczeblu profesjonalnym „Nagrody za Cele” mogą się sprawdzić, lecz w solo-kolejce wydaje się być bardzo niesprawiedliwy. Propozycją graczy jest aby zmniejszyć dodatkowe złoto oraz zwiększyć możliwą różnicę w złocie, aby wygrywający zespół nie czuł się poszkodowany.