Twórcy League of Legends opublikowali swoje przemyślenia dotyczące wstępnych planów na tegoroczny przedsezon. Czego możemy się z nich dowiedzieć?
W ostatnich latach przedsezony przynosiły totalną rewolucję rozgrywki. Mówimy tutaj chociażby o wprowadzeniu smoków żywiołów, kompletnym reworku systemu run czy ostatnim, a zarazem najbardziej szalonym przezsezonem ostatnich lat – totalnej wymianie przedmiotów. Riot Games w tym roku postanawia wcisnąć hamulec i przystopować z tą lawiną modyfikacji twierdząc, że „to dobry czas na krok wstecz„. Co w takim razie planują?
Ewolucja, a nie rewolucja
Amerykańskie studio chce usprawnić systemy, które sprawdziły się już w rozgrywce, lecz posiadają pewne pola do poprawy. Pierwszym z nich są smoki reprezentujące poszczególne żywioły. Twórcy LoL-a twierdzą, że różnorodność tych bestii zdała egzamin, dzięki czemu każda gra wydaje się być unikalna i jedyna w swoim rodzaju. To samo tyczy się zmian terenu na mapie. Dlatego też możemy się spodziewać rozwoju obu pomysłów – najprawdopodobniej do gry trafią nowe żywioły, a modyfikacje jeszcze bardziej wpływać na mapę.
To samo tyczy się przedmiotów mitycznych. Tegoroczna aktualizacja przedmiotów wywróciła metę do góry nogami, jednym przypadając do gustu, innych zrażając do gry. Mimo wszystko Riot Games jest względnie zadowolone z wykonanej pracy, dlatego nie planują wycofywać się z tych zmian. W tym aspekcie ponownie zobaczymy powolny rozwój już istniejącego kospektu, w ramach którego pojawią się nowe (lub nowe-stare?) przedmioty. Już potwierdzono, że pojawi się więcej przedmiotów mitycznych dla wspierających oraz usprawnione zostaną itemy legendarne dla magów, zabójców oraz obrońców.
Aspekty wymagające więcej uwagi – runy oraz nagrody za „objectivy”
Po raz kolejny runy zwróciły uwagę Riot Games, które ma zamiar wziąć się za nie w przedsezonie. Najwięcej zmian czeka drzewko inspiracji, wszak studio nazwało je „zagmatwanym„. Oznacza to, że na pewno przerobione zostaną kluczowe runy inspiracji, a drugorzędne zostaną odpowiednio zbalansowane.
O co chodzi z nagrodami? Obecnie funkcjonuje system dodatkowych nagród za wyeliminowanie wrogiego bohatera, który posiada serię zabójstw lub dużą farmę. Jest to sposób do drużyny przegrywającej aby wrócić do gry. Riot chce jeszcze bardziej pójść w tę stronę i ułatwić comebackowanie, poprzez zmianę nagród otrzymywanych za robienie „objectivów” jak np. burzenie wieży, wzięcie smoka itd. aby zapewnić przegrywającej drużynie więcej strategicznych możliwości nadrobienia strat poprzez realizowanie celów mapy.
NOWOŚCI – osiągnięcia i personalizacja
2022 przyniesie do League of Legends system „achievementów”, które są doskonale znane w świecie gamingu. Krótko mówiąc, gracze League of Legends będą mogli wykonywać zadania zaprojektowane na dłuższą metę, aby zdobywać „punkty osiągnięć” i wydawać je na przedmioty kosmetyczne. Jako przykład takiego wyzwania podano „zdobycie 120 odznak S w trybie ARAM”. Wraz z osiągnięciami rozbudowana zostanie personalizacja profilu, abyście mogli chwalić się zdobytymi tytułami. Chodzi tutaj głównie o ekran poczekalni oraz ładowania się gry.
Riot Games zapowiedziało również kiedy dowiemy się kolejnych szczegółów o przedsezonie – pierwsze pojawią się jeszcze we wrześniowym artykule o rozgrywce, a rozwinięte zostaną w październikowym wydaniu cyklu „LoL Pls”.