Irelia jest jedną z tych postaci, która wymaga perfekcyjnego balansu. Riot Games ponownie podchodzi do próby lepszego balansu tej postaci, które mogą się pojawić w grze już w patchu 11.14.

Królowa Ostrzy nie należy do najłatwiejszych postaci, stąd jej balans jest mocno utrudniony. Riot Games już od dłuższego czasu próbuje znaleźć złoty środek, dzięki któremu zdecydowana większość graczy z niższych dywizji będzie uważała tego czempiona za atrakcyjnego, jednocześnie nie zdominuje on sceny profesjonalnej i niszy wyższych rang. Kolejne podejście do Irelii odbędzie się w patchu 11.14 i oto jakie zmiany wylądowały na serwerach testowych:

Bazowe statystyki:

  • Health 580 >>> 520
  • Magic Resist 32 >>> 28
  • HP co poziom 95 >>> 110

Ionian Fervor (P):

  • Maksymalna ilość ładunków pasywki 5 >>> 4
  • Prędkość ataku co za ładunek 8/12/16% >>> 7.5/13.75/20% w zależności od poziomu
  • Obrażenia 15-66 (25% bonus AD) >>> 13-61 (30% bonus AD)

Bladesurge (Q):

  • Prędkość doskoku: prędkość poruszania się + 1500 >>> znacząco zmniejszone
  • Obrażenia na minionach: 55/75/95/115/135 >>> 55+12/lvl

Defiant Dance (W):

  • Damage reduction: 50% (+7%/100 AP) fizycznych  >>> 40-80% fizycznych oraz 20-40% magicznych
  • Maksymalne obrażenia: 20/50/80/110/140 (+100% AD) (+80% AP) >>> 30/95/160/225/290 (+150% AD) (+120% AP)

Flawless Duet (E):

  • Czas podróży pocisku: w zależności od odległości >>> zawsze 0.25 sekundy (wygląda dziwnie, wiemy)
  • Nie może zostać użyte ani ponownie użyte podczas Q – ze względu na odzew społeczności usunięto tę zmianę z planu
  • Nie może być ponownie użyte podczas CC

Vanguard's Edge (R):

  • Zmniejsza czas odnowienia Q o 0.5/1.5/2.5 sekundy