Irelia jest jedną z tych postaci, która wymaga perfekcyjnego balansu. Riot Games ponownie podchodzi do próby lepszego balansu tej postaci, które mogą się pojawić w grze już w patchu 11.14.
Królowa Ostrzy nie należy do najłatwiejszych postaci, stąd jej balans jest mocno utrudniony. Riot Games już od dłuższego czasu próbuje znaleźć złoty środek, dzięki któremu zdecydowana większość graczy z niższych dywizji będzie uważała tego czempiona za atrakcyjnego, jednocześnie nie zdominuje on sceny profesjonalnej i niszy wyższych rang. Kolejne podejście do Irelii odbędzie się w patchu 11.14 i oto jakie zmiany wylądowały na serwerach testowych:
Bazowe statystyki:
- Health 580 >>> 520
- Magic Resist 32 >>> 28
- HP co poziom 95 >>> 110
Ionian Fervor (P):
- Maksymalna ilość ładunków pasywki 5 >>> 4
- Prędkość ataku co za ładunek 8/12/16% >>> 7.5/13.75/20% w zależności od poziomu
- Obrażenia 15-66 (25% bonus AD) >>> 13-61 (30% bonus AD)
Bladesurge (Q):
- Prędkość doskoku: prędkość poruszania się + 1500 >>> znacząco zmniejszone
- Obrażenia na minionach: 55/75/95/115/135 >>> 55+12/lvl
Defiant Dance (W):
- Damage reduction: 50% (+7%/100 AP) fizycznych >>> 40-80% fizycznych oraz 20-40% magicznych
- Maksymalne obrażenia: 20/50/80/110/140 (+100% AD) (+80% AP) >>> 30/95/160/225/290 (+150% AD) (+120% AP)
Flawless Duet (E):
- Czas podróży pocisku: w zależności od odległości >>> zawsze 0.25 sekundy (wygląda dziwnie, wiemy)
Nie może zostać użyte ani ponownie użyte podczas Q– ze względu na odzew społeczności usunięto tę zmianę z planu- Nie może być ponownie użyte podczas CC
Vanguard's Edge (R):
- Zmniejsza czas odnowienia Q o 0.5/1.5/2.5 sekundy