Fani strzelanki od Riotu nie mogą narzekać na nudę – deweloper bowiem wprowadził do Valoranta nowy tryb gry, czyli Replikację.

Czym jest Replikacja? To tryb, w którym możemy przetestować do maksimum umiejętności wszystkich agentów w jednej rundzie. Jedynie jest jedno „ale” – producent wyłączył w trybie możliwość oślepiania, dzięki temu gracz nie będzie narażony na absurdalną ilość błysków. Replikacja będzie dostępna w grze do 25 maja, dlatego należy się spieszyć ze spróbowaniem swoich sił. Szczegóły trybu znajdują się poniżej:

ZASADY REPLIKACJI

  • Tryb z podkładaniem Spike’a do 5 zwycięstw.
    • Rundy trwające 80 sekund.
    • Trwająca 45 sekund runda pistoletowa i następujące po niej rundy 30-sekundowe.
  • Wszyscy gracze z jednej drużyny grają tym samym agentem (np. 5 Sage przeciwko 5 Jett).
    • Agent wybierany jest przed meczem w toku głosowania.
  • Umiejętności, oprócz ultów, są odświeżane w każdej rundzie.
    • Gracze otrzymują 1 punkt ulta na rundę po rozpoczęciu rundy (z wyłączeniem dogrywki).
  • Określona liczba kredytów w każdej rundzie niezależnie od wygranej/przegranej.
    • Liczba kredytów na rundę:
      • 900
      • 2400
      • 3900
      • 6000
  • Broń i tarcza są resetowane w każdej rundzie.
  • Jeśli dany gracz zostanie dwukrotnie oślepiony w 4 ciągu sekund, uzyska OCHRONĘ PRZED BŁYSKIEM.
    • OCHRONA PRZED BŁYSKIEM: uniemożliwia oślepienie.
      • Czas działania: 5 sekund.

LICZBA PD W REPLIKACJI

  • Taka sama jak w przypadku gry nierankingowej:
    • 100 PD za rozegraną rundę.
    • 200 dodatkowych PD za wygraną rundę.

JAK DŁUGO MOGĘ GRAĆ W REPLIKACJĘ?

  • Replikacja będzie dostępna od dziś przez dwa tygodnie, do 25 maja.
  • Wówczas powiadomimy was o naszym nowym planie związanym z trybami VALORANT.
  • Nieustannie rozwijamy nasz „asortyment” w zależności od waszych reakcji. Także grajcie, póki jest taka możliwość!

Ponadto do gry dodano patch 2.09, który wprowadza nie tylko Replikację, ale kilka zmian. M.in. w trybie turniejowym dodano przerwy taktyczne – każda trwa 60 sekund, a drużyna może poprosić maksymalnie o dwie takie pauzy. Naprawiono również kilka błędów u Agentów, a także na nowej mapie – Breeze. Pełen opis zmian znajduje się poniżej:

AKTUALIZACJE AGENTÓW

VIPER

Poprzez dostosowanie toksyny liczymy na poprawienie zagrań skupionych na jej dymie. Jednocześnie chcemy zachować ogólną przewagę, jaką osłona dymna zapewnia Viper. Przed poprzednią zmianą przeciwnicy nie zwracali uwagi na dym i często przechodzili przez niego, jednak wprowadzony natychmiastowy rozpad na poziomie 50 pkt. sprawił, że przegięliśmy w drugą stronę i potencjalne ofiary Viper unikały go za wszelką cenę.

Mamy nadzieję, że obecna modyfikacja będzie złotym środkiem, a przeciwnicy poczują – przy odpowiednim wykorzystaniu przedmiotów użytkowych i koordynacji – że mogą przebić się przez dym. Z kolei grający Viper muszą postarać się wybiegać o krok do przodu, by wychodzić naprzeciw planom wroga i wykorzystywać otwarcia, jakie zapewniają osłabienia nakładane przez tę agentkę.

Mamy nadzieję, że ta zmiana w połączeniu z wartościami granicznymi obrażeń od pocisków pozwoli zmaksymalizować moc rozpadu Viper, kiedy obie strony są w pełni wyposażone. Usunęliśmy jednak niektóre z przesadzonych efektów przy 50 pkt., takie jak na przykład możliwość zabicia jednym strzałem za pomocą Marshala oraz wpływ wywierany przez rozpad na walkę na pistolety.

Toksyna (pasywna)

  • Natychmiastowy rozpad otrzymywany w momencie wejścia w dym Viper lub przejścia przez jej ścianę zmniejszono z 50 do 30 pkt.

AKTUALIZACJE MAP

BREEZE

  • Ograniczono wizję nad drewnianymi drzwiami na środku i metalowymi drzwiami na A.
  • Poprawiono kolizję graczy w różnych miejscach.

AKTUALIZACJE SYSTEMU GRY

  • Do gier niestandardowych w trybie turniejowym dodano przerwy taktyczne.
    • W trakcie całej gry każda drużyna może poprosić o 2 przerwy taktyczne.
    • Przerwy taktyczne trwają 60 sekund.
    • Przerwy taktyczne na czas ich trwania zatrzymują wszystkich graczy.
    • W przypadku pauz technicznych dostępna jest wciąż opcja „Zatrzymaj czas w grze”.
  • Poprawiono synchronizację wizualną smug po pociskach i efektów trafień dla obserwatorów.
    • Powinno to ograniczyć sytuacje, kiedy gracz zdawał się ginąć, zanim został trafiony pociskiem, co mogło zaburzać odbiór e-sportowej transmisji.
  • Dostosowano kolor umieszczanych przedmiotów użytkowych na minimapie, tak aby odpowiadały kolorowi drużyny u obserwatorów.
  • Dostosowano kolor nazw w HUD-zie ekwipunku gracza, by odpowiadał kolorowi drużyny.
  • Zwiększono przestrzeń między opcjami „Faza końcowa gry” oraz „Zatrzymaj czas w grze” w grach niestandardowych, by zapobiec przypadkowym kliknięciom.
  • Poprawiono działanie urządzeń zaciskowych w przypadku dużych opóźnień.
  • Dokonano drobnych optymalizacji wydajności interfejsu w grach.

BŁĘDY

AGENCI

  • U obserwatorów dodano kolory drużyn dla umiejętności umieszczanych przez agentów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Mgławica Astry była nieco przesunięta po uformowaniu się w pełni.
  • Naprawiono efekty trafień pociskami w Sowi Dron Sovy, które pojawiały się w nieprawidłowych miejscach.
  • Naprawiono błędy związane z różnymi agentami i nieprawidłowymi ikonami obrażeń dla umiejętności, które były widoczne na liście zabójstw.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięk Nanoroju Killjoy był przerywany, kiedy Nanorój został zniszczony zaraz po aktywacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye nie pokazywały liczby dotkniętych wrogów w raporcie z bitwy.
  • Omen nie może już upuścić Spike’a ani broni podczas rzucania Z Cieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Bot Alarmowy Killjoy wyświetlał błyszczące efekty wizualne, będąc niewidzialnym.

SYSTEMY GRY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bronie mogły być natychmiast przeładowywane po spamowaniu przycisku podniesienia kuli.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięk był ściszany o 5 dB.

BRONIE

  • Naprawiono występujące w widoku pierwszoosobowym efekty śniegu, które sporadycznie pojawiały się podczas strzelania.

MAPA BREEZE

  • Naprawiono kilka luk na mapie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli zaklinować się między ścianą Sage a mechanicznymi drzwiami na Breezie (lub Ascencie).

TRYB RANKINGOWY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego miejsce w tabeli rankingowej było niewidoczne na odznace rangi aktu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w tabeli rankingowej widoczne były progi oceny rankingowej dla poprzednich aktów.
    • Od teraz widoczny powinien być wyłącznie próg oceny rankingowej dla aktualnego aktu.